آژانس سایبری فدرال آلمان: هیچ شواهدی مبنی بر استفاده ی هکرهای روسی از راهکارهای امنیتی کسپرسکی وجود ندارد!

25 مهر 1396 آژانس سایبری فدرال آلمان: هیچ شواهدی مبنی بر استفاده ی هکرهای روسی از راهکارهای امنیتی کسپرسکی وجود ندارد!

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛رویترز برلین، آژانس سایبری فدرال آلمان در روز چهارشنبه اعلام کرد که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه هکرهای روسی از نرم افزارهای آنتی ویروس کسپرسکی برای جاسوسی از مقامات ایالات متحده ی آمریکا استفاده کرده‌اند،یافت نشده است.

آژانس سایبری فدرال آلمان  گفت: "کاربران کسپرسکی خاطر جمع باشند زیرا که BSI (آژانس سایبری فدرال آلمان) هیچ مدرکی دال بر سوء استفاده‌ی محصولات لابراتوار کسپرسکی توسط هکرها نیافته است و هیچ نقطه‌ی ضعفی در این نرم افزارهای امنیتی وجود ندارد".

همانطور که در رسانه ها اعلام کردیم؛ آژانس سایبری فدرال آلمان هیچ نشانه‌ای در این رابطه و اتهاماتی که به لابراتوار کسپرسکی زده شده است، یافت نکرده است.

نیویورک تایمز در گزارش روز سه شنبه‌ی خود نوشت: مقامات اطلاعاتی اسرائیل نشان داده اند که هکرهای دولت روسیه به جاسوسی مقامات آمریکا از طریق نرم افزارهای امنیتی کسپرسکی پرداخته اند و از راهکارهای امنیتی لابراتوار کسپرسکی برای پیدا کردن اطلاعات حساس ذخیره شده توسط سازمان های دولتی ایالات متحده‌ آمریکا و دیگر آژانس ها استفاده می کنند.

در ادامه گفته است: در این عملیات روسیه توانسته است اسناد محرمانه را از ایالات متحده ی آمریکا به سرقت ببرد.

اما این داستان از کجا شروع شد؟ به دلیل اینکه یکی از کارمندان NSA (آژانس امنیت ملی) ذخایر مهم را بر روی کامیپوتر خانگی اش ذخیره کرده بود و بر روی سیستم وی راهکارهای امنیتی کسپرسکی وجود داشت، این اتهام به کسپرسکی برای جاسوسی از مقامات آمریکا زده شده است و چنین خبری در تمام رسانه ها پخش شده است.

دولت آمریکا در ماه گذشته درخواست داد تا تمام رایانه های دولتی از وجود راهکارهای کسپرسکی حذف شوند، زیرا این دولت تصور می کرد که لابراتوار کسپرسکی تحت تاثیر کرملین قرار گرفته است.

لابراتوار کسپرسکی به طور مکرر هرگونه ارتباط و مشارکتی را با دولت روسیه رد کرده است و به هیچ وجه به اتهامات علیه خود توجهی نداشته است.

BSI آلمان یا همان آژانس سایبری فدرال آلمان همچنین از محصولات امنیتی لابراتوار کسپرسکی برای آنالیزهای فنی خود استفاده می‌کند،و در رابطه با اتهامات اخیر در مورد این کمپانی امنیتی گفته است: مقامات و سایر  آژانس‌های امنیتی می توانند در مورد این مسئله اقدام کنند.

خوشبختانه با اثبات بی گناه بودن و عدم دست داشتن لابراتوار کسپرسکی با دولت های روسیه، این کمپانی توانست بار دیگر به فعالیت 20 ساله ی خود ادامه دهد و شایعات و اتهامات را با دلیل و مدرک رد کند.

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.