بعد از سال‌ها دو قابلیت قدیمیِ کسپرسکی دوباره روی کار می‌آیند!

20 خرداد 1398 بعد از سال‌ها دو قابلیت قدیمیِ کسپرسکی دوباره روی کار می‌آیند!

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛سلام دوستان!

روزی روزگاری... (سال‌های خیلی دور) از یک جیغِ بامزه استفاده می‌کردیم... فکر نمی‌کردیم انقدرها هم محبوب شود اما ظاهراً کاربران خیلی دوستش داشتند. آن دسته از کسانی که ده‌ها سال است از محصولات کسپرسکی استفاده می‌کنند بی‌شک می‌دانند دارم از چه حرف می‌زنم. اما شاید دوستان جدیدمان چندان هم از ماجرا سر در نیاورند. پس بگذارید کمی بیشتر توضیح دهم:

ما در همان روزهای عهد عتیق (منظورمان دهه 90 میلادی است)، قابلیتی را به محصولات آنتی‌ویروس خود اضافه کردیم. بدین‌ترتیب، وقتی این آنتی‌ویروس‌ها ویروسی را شناسایی می‌کردند صدای جیغِ بلندی ازشان بیرون می‌آمد! می‌دانید... یک سری‌ها دوستش داشتند و یک‌سری‌ها هم از آن متنفر بودند. اما بعد از مدتی (به دلایلی نامعلوم) نهایتاً این قابلیت از میان برداشته شد. دیگر خبری هم از آیکون K در تسک‌بار نبود. رفته رفته جای این دو ویژگی را نمادهای مدرن‌تر و قابل‌فهم‌تری گرفت. این روزها دیگر هر شرکت خوبی یک سری حلقه‌ی یاران باوفا دارد (که برای شرکت ما تعدادشان کم نیست) ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. حالا طرفداران باوفای ما مدام خواهش می‌کنند این دو قابلیت را بعد از گذشت این همه سال دوباره روی کار بیاوریم. خیلی وقت پیش فکر کردیم اگر کاربرانمان چنین چیزی از ما می‌خواهند چرا ازشان دریغ کنیم؟ و از آنجایی که این روزها سفارشی‌سازی محصولات بسیار ساده است ما نیز دست به کار شدیم.

اکنون رسماً اعلام می‌کنیم:

دو قابلیت قدیمی خود را بازگردانده‌ایم!

شاید با خود بپرسید چطور می‌شود صدای جیغ و آیکون K را فعالسازی کرد؟ در ادامه با ما همراه شوید تا برایتان توضیح دهیم:

در یکی از آخرین نسخه‌های محصولات خانگی‌مان آپدیتی اضافه شده (19.0.0.1088(e) که اسمِ رمزش K icon and pig است. این آپدیت روی تمامی محصولات خانگی اعمال می‌شود: KFA، KAV،  KIS، KTS،  KSC و  KSOS.

شاید این سوال هم برایتان پیش آید که: اگر این قابلیت‌های قدیمی را احیا کنیم ممکن است سرعت، عملکرد و به طور کلی راندمان اجرایی این محصولات تحت‌الشعاع قرار گیرد؟ پاسخی ساده به شما می‌دهیم: خیر... به هیچ‌وجه. پس با خیال راحت ادامه‌ی این مطلب را دنبال کنید.

راهکارها

  1. مطمئن شوید آپدیت 19.0.0.1088(e) به بعد را دارید و البته تنظیماتِ پیش‌فرض را نیز اعمال کرده‌اید.
  2. مطمئن شوید ویندوز 7 به پایین داشته باشید (مثل XP). متأسفیم... توقع ندارید که چنین قابلیتی را بشود روی ویندوز 10 پیاده کرد؟
  3. روی آیکون محصول در تسک‌بار راست‌کلیک کنید. About را زده و حالا نوبت تردستی ماست.
  4. IDKFA را تایپ کنید (با حروف بزرگ)
  5. فایل آزمایشی را دانلود کنید (فایلی که وانمود می‌کند ویروس است)
  6. البته این فایل کار دانلود را نمی‌کند (محصول، آن را در مرورگر بلوکه می‌کند)؛ در عوض صدای جیغ را می‌شنوید.
  7. راه دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد: پروتکشن را روی مکث بگذارید و حالا .....!

شما می‌توانید آیکون k را هم درست به همین طریق تغییر دهید. تنها کافیست به جای IDKFA، IDDQD را تایپ کنید. اگر بار بعد آن را تایپ کنید، آیکون به حالت استاندارد خود برخواهد گشت.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.