نیم میلیون دلار ضرر ایالات متحده آمریکا بدلیل نقض امنیت اینترنت

12 مهر 1394 نیم میلیون دلار ضرر ایالات متحده آمریکا بدلیل نقض امنیت اینترنت

به گزارش روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛بر اساس یک تحقیقات جهانی مشخص شد که بیش از 5500 شرکت در 26 کشور از جمله عربستان سعودی، با اینکه طرف قرارداد کسپرسکی بوده اند و با B2B بین المللی در سال 2015 در ارتباط کاری بوده اند و با اینکه دارای گران قیمت ترین نرم افزارهای امنیتی بوده اند توسط تقلب کارمندان، جاسوسان سایبری، نفوذهای سایبری و شکست تامین زیرساختها متضرر شده اند. بودجه مناسب و متوسط مورد نیاز برای رفع نقایض اینترنتی در آمریکا برای شرکتهای بزرگ 551000$ و برای شرکتهای متوسط و کوچک 38000$ می باشد.

متوسط ارقام هزینه ها
نقضهای جدی در سیستمهای امنیتی IT منجر به مشکلات زیادی برای کسب و کار می شود. گاهی اوقات مشکل است هزینه های ایمنی و رفع نقایض اینترنتی یک قربانی را جبران کرد. در این تحقیقات مشخص شده است که در سال گذشته اگر شرکتها هزینه ای برای رفع نقایض امنیت اینترنتی شان در نظر گرفته بودند دیگر هزینه های اضافی برای هم ضرر و زیان و هم امنیت شان پرداخت نمی کردند. تجارتهایی از قبیل (کارشناسان IT، وکلا، مشاوران و غیره) با اینکه خدمات حرفه ای دارند اما به کمتر به این روزهایشان فکر می کنند.
نتایج هم به شکل جداگانه و متفاوت می باشند و این بستگی به حجم فعالیت شرکت دارد. به منظور برآورد هزینه ها و بودجه تخصیص یافته برای رفع نقضهای امنیتی این ارقام بدست آمده اند. در تجارتهای معمول از 8000 تا 69000 $ برای استخدام، آموزش و ارتقا زیرساخت پرداختهایشان هزینه می کنند.
متوسط لوایح شرکتها برای پرداختها:
• خدمات حرفه ای (IT، مشاوران، وکلا): حدود 88% بیش از 84000 دلار
• فرصتهای تجاری از دست رفته: برای 29% بیش از 203000 دلار
• تعلیق: برای 30% بیش از 1.400.000 دلار
• تعداد متوسط: 551000 دلار
• مخارج غیر مستقیم: بیش از 69000 دلار
• از دست دادن اعتبار: تا 204.750 دلار

موسسات و شرکتهای متوسط و کوچک: راه مختلفی برای آسیب دیدن دارند.

9 تا از 10 شرکتی که در نظر سنجی ما شرکت کرده بودند حداقل یک بار گزارش حوادث امنیتی را داشته اند. با این حال همه این حوادث شامل از دست دادن اطلاعات جدی و حساس نمی باشد. اغلب این نقایض امنیتی می تواند در نتیجه حمله نرم افزارهای مخرب، حملات فیشینگ و نشت اطلاعات توسط کارکنان باشد. برآورد هزینه های اینچنینی باعث می شود تا نگاهی جدید به حوادث اینترنتی IT از طرف موسسات کوچک و بزرگ صورت بگیرد تا از ضررهای هنگفت جلوگیری شود.
شرکتهای بزرگ هنگامیکه دچار نقض امنیت اینترنتی شوند باید مالیات بیشتری هم پرداخت کنند. دیگر انواع این نقضها شامل تقلب کارکنان، جاسوسان سایبری و حملات شبکه می باشد. موسسات کوچک هم اغلب قبل از پیش آمدن حوادث حاضر نیستند مبالغی پرداخت کنند اما پس از پیش آمدن حملات و فعالیتهای جاسوسی و DDoS و حملات فیشینگ پرداختهای گزافی پیش رو خواهند داشت.
Brain Burke رئیس تیم بازاریابی کسپرسکی می گوید: "ما گزارشت زیادی در خصوص عواقب نقض امنیت اینترنتی IT در قبال از دست دادن سرقت پولی نداشته ایم. این سخت است که بتوان طبق روشهای معمول و قابل اعتماد این هزینه ها را بپردازیم اما بهرحال این کاری است که باید انجام شود تا پل این تئوری بر روی چشم انداز تجارت شرکتهای بزرگ نصب شود. در نتیجه ما فهرستی از تهدیدات جدی و بزرگی را دارا هستیم که شرکتهای بزرگ با آنها روبرو هستند و باید بیشترین توجهشان را نسبت به این پرداختها داشته باشند."

درباره کسپرسکی
کسپرسکی یکی از بزرگترین شرکتهای امنیت سایبری می باشد که با سرعت زیادی در جهان رشد کرده است. این شرکت جز چهار شرکت بزرگ در جهت راه حل امنیتی برای کاربران در (IDC 2014) قرار گرفته است. این شرکت از سال 1997 نوآوری در امنیت سایبری را ابداع می کند و راه حل موثر امنیت دیجیتال و تهدید برای اطلاعات شرکتهای بزرگ، متوسط و کوچک و کاربران ساده را در نظر داشته باشد. کسپرسکی یک شرکت بین المللی است که در بیش از 200 کشور و حفاظت بیش از 400 میلیون کاربر در سراسر جهان فعالیت می کند.

منبع: کسپرسکی آنلاین

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.