شناسایی بزرگترین سارق اینترنتی در امارات متحده عربی توسط لابراتوار کسپرسکی

15 مهر 1394 شناسایی بزرگترین سارق اینترنتی در امارات متحده عربی توسط لابراتوار کسپرسکی

به گزارش روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛به منظورآشنایی با انواع تهدیدات سایبری که کاربران را مورد هدف قرار می دهد و همچنین آگاهی از اینکه کاربران بیشتر نسبت به کدامیک از تهدیدات نگران هستند چندی پیش  یک نظر سنجی توسط لابراتوار کسپرسکی و B2B بین المللی در امارات متحده عربی برگزار شد.در این نظرسنجی مشخص گردید که بیشترین نگرانی کاربران در خصوص سرقت از حسابهای اینترنتی شان می باشد.

      61% از پاسخ دهندگانبزرگترین نگرانی شان هک حسابهای کاربری بوده است،در صورتیکه 60% از انها از نرم افزارهای مخرب طراحی شده برای سرقت رمزهای عبور و اطلاعات محرمانه در هراسند . از انجاییکه  53% از کاربران نگران از دست دادن پول از حسابهایشان و تعقیب شدن با ایمیلهای فیشینگ بودند  تهدیدات مالی هم در جایگاه سوم قرار گرفت. در جایگاه چهارم هم نگرانیها در خصوص هدف قرار گرفتن اعتبارات حساب کاربران بود.

     روشهای سرقت طوری طراحی شده بود که هم کاربران هم افراد نزدیک به آنان را مورد تهاجم قرار می داد که 86% از کاربران را شامل شده بود همگی اینها به دلایل هک، فیشینگ و وجود بدافزار در دستگاه شان قربانی شده بودند. این آمار نشان داد شناخته شده ترین تهدید نگران کننده برای کاربران، سرقت هویت دیجیتالی شان بوده است.

    حداقل  تهدیدهای نگران کننده برای کاربران در خصوص حملات DDoS و کمپین جاسوسان جهانی بود. زیرا این نوع حملات سایبری در درجه اول، برای شرکتها خطرناک بود و به ندرت کاربران معمولی را مورد تهاجم قرار می داد. جای تعجب ندارد که DDoS و کمپین جاسوسان جهانی که حداقل کاربران با آنها آشنایی دارند 27%تا 29% پاسخ دهندگان را شامل می شد.

     یکی دیگر از نتایج نگران کننده این بود که 28% از کاربران هیچ دانشی نسبت به تهدیدات سایبری نداشتند. اتفاقات اینگونه وقتی بوقوع می پیوند که یک برنامه مخرب جدید فایلهایش را در کامپیوتر رمزگشایی می کند و تقاضاهایی را بارها و بارها برای کلید رمزگشایی صادر می کند و اخیرا هم کارشناسان کسپرسکی تغییرات جدیدی در تروجان Tesla Crypt یافته اند که با هر بار ارسال تقاضا برای رمزگشایی 500 دلار از حساب کاربر برداشت می کند.

     برنامه های تبلیغاتی مزاحم، دسترسی به وب کم را برای مزاحمین سایبری باز می کند و این در صورتی است که قربانیان هیچ آگاهی نسبت به این مسئله ندارند. این برنامه ها خطرناک تر از آنچه به نظر می رسند هستند: مجرمان سایبری می توانند کاربران را از طریق وب کم تماشا کنند و به حرفهایشان گوش بدهند و یا با استفاده از کلیپهای ویدئویی به باج گیری از قربانیان خود بپردازند این در حالی است که ماژولهای تبلیغاتی از برخی برنامه های مخرب هم خطرناک تر هستند.

     بنابراین بررسی ها نشان می دهند که کاربران همچنان تهدیدات سایبری را دست کم می گیرند. جالب است که بدانید 44% از پاسخ دهندگان نظر سنجی تهدیدات سایبری شان افزایش قابل توجهی داشته است اما همچنان 23% از آنها باور نمی کردند که ممکن است تحت حملات سایبری قرار بگیرند.

     پیتر الشکین رئیس بخش بازاریابی بازارهای نوظهور کمپانی کسپرسکی می گوید: "مردم همیشه نگران امنیت حسابهای کاربری شان هستند اگرچه در واقعیت اغلب آنها فکر می کنند مورد حملات سایبری قرار گرفته اند و این همانجایی است که آنها اشتباه می کنند زیرا مهاجمان اغلب در زمانیکه انتظار شگفت زدگی را ندارید شگفت زده تان می کنند. به همین دلیل لابراتوار کسپرسکی به کاربران اینترنتی توصیه می کند دانش خود را نسبت به تهدیدات اینترنتی گسترش دهند تا نسبت به راه حلهای این فرم از مشکلات آگاهی پیدا کنند و در مواقع لزوم آنها را بکار گیرند."

      Kaspersky Internet Security – multi-device 2016 و Kaspersky Total Security – multi-device از راه حلهای امنیتی جهانی می باشند که کامپیوترهای خانگی و کاربران تلفن همراه را بر علیه تهدیدات شناخته شده و ناشناخته محافظت می کنند. این محصولات یکپارچه سازی شده اند تا با استفاده از فن آوریهایشان در مقابل نرم افزارهای مخرب و نرم افزارهای طراحی شده برای سرقت کلمات عبور در محیطهای آنلاین، به حفاظت از کاربران در برابر تهدیدات مالی، حملات فیشینگ، وابزارهای تبلیغاتی مزاحم بپردازند.  هم چنین مولفه هایی هم برای دستگاههای استفاده کننده از ویندوز وجود دارد که دارای مکانیزم محافظت از دسترسی غیرمجاز به دوربینهای وب کم و میکروفون ها می باشد.

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.