امنیت ترافیک وبِ کسپرسکی راهکاری برای حفاظت از دروازه اطلاعاتی

24 اسفند 1398 امنیت ترافیک وبِ کسپرسکی راهکاری برای حفاظت از دروازه اطلاعاتی

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ محافظت در برابر تهدیدهای آنلاین یکی از چالش‌های اصلی کسب و کارهای امروزیست. در سال 2019، از هر 5 کاربر کسپرسکی 1 کاربر دست‌کم با یک حمله بدافزار –توزیع‌شده توسط وبسایت‌ها- مواجه شد. راهکارهای مدرن اندپوینت سکیوریتی بسیاری از تهدیدهای آنلاین را شناسایی و خنثی کردند. با این حال، در بسیاری از سناریوها صِرفِ حفاظت از ایستگاه کار کفایت نمی‌کند. این سناریوها در خود ضعیف‌ترین کارمندان و ارتباطات را دارند. ما دائماً با رخدادهایی روبرو می‌شویم که علتش غیرفعال کردن اجزای راهکار امنیتی توسط فرد بوده است. وقتی دلیل را جویا می‌شویم معمولاً می‌گویند توصیه‌ی آنلاین پیدا کرده و یا فکر کردند این راهکار چندان هم چیز مهمی نیست. برخی‌ها حتی ادعا می‌کنند راهکار امنیتی با کارشان تداخل دارد. نفوذ بدافزار به زیرساخت شرکت اغلب حاصل اتصال دستگاه‌های شخصی به شبکه سازمانی است. و فیشینگ هم همیشه در کمین است- مجرمان سایبری می‌توانند کارمندان را با حقه به وارد کردن اطلاعات سازمانی روی وبسایتی جعلی وادار کنند. بیشتر میان شرکت‌های کوچک روبرویی با چنین مسائلی شایع است چراکه کسب و کارهای کوچک‌تر کمتر منابع خود را وقف آموزشِ مرتب به پرسنل و یا نصب و حفظ راهکارهای پیچیده می‌کنند؛ چنین راهکارهایی محدودیت‌های شدیدی می‌تواند با خود به همراه داشته باشند.

آخرین آپدیت امنیت ترافیک وب کسپرسکی[1] که اواخر سال گذشته بود همین بخش را پوشش داد. این راهکار اکنون نه تنها قادر است مشترکاً با سرور پروکسی –که از قبل بخشی از زیرساخت بوده است- عمل کند که همچنین می‌تواند حکم یک سرور پروکسی حاضر و آماده با حفاظتی یکپارچه را نیز داشته باشد. گزینه دوم که می‌تواند یا به عنوان وسیله‌ای مجازی و یا راهکاری مبتنی بر سخت‌افزار پیاده‌سازی شود، هزینه‌ی بکارگیری و حفظ سیستم امنیت ترافیک وب را به حداقل می‌رساند. چنین راهکارهایی معمولاً به دستکارهایی پیچیده مربوط می‌شوند؛ دستکاری‌هایی که نیازمند مهارت‌های جدی ادمین‌های لینوکسی است اما نسخه جدید امنیت ترافیک وب کسپرسکی طوری طراحی شده است که می‌تواند بدون هیچ دانش لینوکسی نصب و پیکربندی شود. تنها داشتن مهارت‌های کلی ادمین شبکه کفایت می‌کند و ویزاردهای پیکربندی و منوهای کنسول هدایت بقیه کار را انجام می‌دهند.

از دست امنیت ترافیک وب کسپرسکی چه کاری بر می‌آید؟

این اپ به شما اجازه می‌دهد تا اینترنت را در سطح دروازه حفاظتی فیلتر کنید -منظور ورودی و خروجی شبکه‌ سازمانی شماست. امنیت ترافیک وب کسپرسکی:

  • جلوی توده‌ی تهدیدات را پیش از آنکه حتی به ایستگاه‌های کار برسند می‌گیرد.
  • به طور خودکار نه تنها منابع وبی آلوده که حتی منابع وبی فیشینگ را هم تنها با جلوگیری از خطای کارمند مسدود می‌کند.
  • وقت ادمین‌های سیستم را ذخیره کرده و نگرانی را از آن‌ها می‌گیرد- دیگر نیازی به جست‌وجوی هشدارها روی هر کامپیوتر و شبکه نیست.

تنظیمات انعطاف‌پذیر

امنیت ترافیک وب کسپرسکی آپدیت‌شده به شما اجازه می‌دهد تا برای شبکه‌های مختلف تنظیمات مستقلی ایجاد کرده و آن‌ها را از یک کنسول مدیریت نمایید. این برای شرکت‌های شعبه‌دار با الزامات امنیتی خاص بسیار و همچنین برای سایر ارائه‌دهندگان که به مشتریان خود خدمات امنیت سایری ارائه می‌دهند مؤثر است. علاوه بر این، امنیت ترافیک وب کسپرسکی با سایر راهکارهای امنیتی (مخصوص دروازه‌های اطلاعاتی) تداخلی ندارد؛ بنابراین اگر برای حفاظت پایه‌ای از راهکار دیگری استفاده می‌کنید می‌توانید آن را نیز برای به حداکثر رساندن امنیت خود اضافه نمایید. 

 

[1] Kaspersky Web Traffic Security

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.