چطور وبسایت بلاک‌شده را باز کنیم؟

23 شهریور 1400 چطور وبسایت بلاک‌شده را باز کنیم؟

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ اگر مطمئنید که سایتی امن است اما اپ آنتی‌ویروس شما دارد آن را بلاک می‌کند، می‌توانید این مشکل را بدون غیرفعال کردن راهکار محافظتی‌تان حل کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا توضیح این کار را چطور روی Kaspersky Internet Security، Kaspersky Total Security یا Kaspersky Security Cloud انجام دهید.

اگر کسپرسکی لینکی را بلاک کرد

اگر پیام Access denied را دیدید، اول از همه به این فکر کنید که چه زمان و چگونه قصد دارید از سایت استفاده کنید. اگر قصد بازدید مجدد از آن را ندارید پس شاید دادن دسترسی به آن (برای یک بار) هم ساده‌تر باشد و هم امن‌تر. ششما می‌توانید مستقیماً این کار را در مرورگر انجام دهید بدون حتی رفتن به تنظیمات. ابزار آنتی‌ویروس انتخاب شما را به یاد نخواهد آورد و بار دیگر که از آن سایت دیدن کردید به شما هشدار خواهد داد.

  •         روی صفحه هشدار Show details را بزنید. حال خواهید دید چرا آنتی‌ویروس این سایت را فلگ کرده و به فهرست ردی‌ها اضافه‌اش کرده.
  •         اگر می‌خواهید ادامه دهید روی Wish to continue بزنید.
    چنانچه می‌خواهید مرتبا به سایت مورد نظر سر بزنید، شاید ترجیح دهید آن را به لیست محرومیت‌ها اضافه کنید.

چطور در Kaspersky Internet Security و Kaspersky Security Cloud لیست محرومیت درست کنیم؟

راهکارهای امنیتی ما صفحات وبی و سایت‌ها را برای ارزیابی امنیت‌شان اسکن می‌کنند. اگر به دسترسی مرتب به سایتی نیاز دارید که اپ آنتی‌ویروس ناامن تلقی‌اش می‌کند می‌توانید آن را به لیست محرومیت‌ها اضافه کنید تا برای همیشه از اسکن‌ها معافش کنید (حداقل تا زمانیکه نظرتان را تغییر دهید).

  •         Protection را انتخاب کرده سپس Web Anti-Virus را در تنظیمات Kaspersky Internet Security یا Kaspersky Security Cloud بزنید.
  •         روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید.
  •         به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه  Trusted URLs را بزنید.
  •         Add را بزنید تا یوآرالی را به یک محرومیت اصافه کنید. همچنین می‌توانید در صورت لزوم در این پنجره محرومیت‌ها را مدیریت، ویرایش و یا حذف کنید.
  •         یوآرال سایتی را که می‌خواهید از اسکن‌های تهدید معاف شود وارد کنید.
  •         تغییرات خود را ذخیره کنید.
  •         مطمئن شوید کنار Do not scan web traffic from trusted URLs چکمارک وجود دارد.

کمی عمیق‌تر شویم

برای نگاهی عمیق‌تر به تنظیمات  Web antivirus خود سر بزنید از جمله اینکه چطور باید لیست محرومیت در Kaspersky Internet Security را درست کنید. کاربران Kaspersky Security Cloud شاید بخواهند جزئیات بیشتری از اسکن صفحه وب ما بدانند؛ پس پیشنهاد می‌کنید به اینجا مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

یادتان باشید حتی وبسایت‌های محبوب هم می‌توانند هک و با دستکاری شوند. در عین حال مجرمان سایبری هم برخی‌اوقات خود صفحات مخرب را زیر پوشش منابع قانونی وب ارائه می‌دهد. وبگردی امن یعنی هشیار ماندن و نه بدون فکر از هر هشدار امنیتی عبور کردن. وقتی ابزار آنتی‌ویروس شما تهدیدی را سیگنال می‌کند، توصیه می‌کنیم جانب امنیت را گرفته و از آن بازدید نکنید. اگر واقعا نیاز است لینکی را دنبال کنید که شاید ناامن باشد میزان ریسک را دست‌کم پایین آورید- نه با غیرفعال کردن آنتی‌ویروس بلکه با افزودن سایت به لیست محرومیت.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.