بازهم محصولات کسپرسکی در مقام اول

13 آذر 1392

محصولات Kaspersky Endpoint Security for Business و Kaspersky Small Office Security در آزمایش‌های مستقل شرکت Dennis Technology Labs به ترتیب در بخش‌های راهکارهای امنیتی شرکتی و راهکارهای کسب وکارهای کوچک به مقام اول دست یافتند. 

بر اساس نتایج تست حفاظت ضدویروس سازمانی، Kaspersky Endpoint Security for Business از ۱۰۴۸ امتیاز ممکن ۱۰۰۹ امتیاز کسب کرده و در جایگاه نخست قرار گرفت و به درجه‌ی AAA نایل گردید. این محصول آزمایشگاه کسپرسکی توانست ۱۰۰ درصد تهدیداتی را که سازمان دهنده‌های تست ایراد کرده بودند را تشخیص دهند، نتیجه این که هیچ کدام از دیگر شرکت‌کنندگان قادر به انجام آن نبودند. در تست شناسایی نرم‌افزارهای قانونی، که در آن قابلیت تشخیص اینکه نرم افزارها قانونی هستند یا خیر تست می‌شود، این محصول کسپرسکی به ۷۰۹ امتیاز دست یافت در حالی که میانگین کل این تست ۶۷۹ امتیاز بود. 

در طی تست حفاظت ضدویروس کسب‌وکارهای کوچک، Kaspersky Small Office Security در صدر قرار گرفت و تنها محصولی بود که به درجه‌ی AAA نایل گردید. در خلال تست تعیین امتیاز حفاظتی، این محصول ۹۸ درصد تهدیدات را شناسایی کرد. همچنین در تست شناسایی نرم‌افزارهای قانونی این محصول ۷۲۵ امتیاز کسب کرد که بالاترین امتیاز در میان محصولات بود. 

در خلال این تست از یک سیستم عامل ویندوز ۷ نسخه‌ی خانگی و ۶۴ بیت SP۱ استفاده شد. کامپیوترهای مورد استفاده در تست هم از نرم‌افزارهای محبوبی چون ادوبی فلش پلیر، ادوبی ریدر، و اوراکل جاوا برخوردار بودند. کاربران مخرب اغلب برای انجام حملات سایبری خود آسیب‌پذیری‌های موجود در این برنامه‌ها را هدف قرار می‌دهند. 

اولگ ایشانوف، مدیر تحقیقات ضدبدافزار در کسپرسکی لب اذعان داشت که «در پی حملات سایبری موفق، سازمان‌ها صدمات جدی ای به خود می‌بینند که شامل خدشه دار شدن اعتبار سازمان، و ایجاد وقفه در فرآیند‌های عملیاتی و کسب‌وکاری می‌شود. اغلب اوقات هدف مجرمان سایبری دستیابی به اطلاعات محرمانه در خصوص مشتریان یا دارایی‌های فکری سازمان می‌باشد. به همین دلیل است که باید پیرامون سازمان را توسط راهکارهایی که توسط مطالعات مستقل تایید شده اند حفاظت کرد.» 

محصولات کسپرسکی بارها توانایی‌های خود را در تست‌های مستقل نشان داده اند. در همین تابستان سازمان مستقل AV-TEST اعلام کرد که Kaspersky Endpoint Security for Business با تمامی‌تهدیدات آنلاین مقابله می‌کند، حتی تهدیداتی که هنوز به پایگاه داده‌های ضدویروس‌ها وارد نشده اند. در بهار امسال نیز Virus Bulletin گواهینامه‌ی VB۱۰۰ را به Kaspersky Endpoint Security for Business اعطا کرد زیرا که این محصول توانست تمامی‌تهدیدات را شناسایی کرده و با کمترین خطای ممکن نرم‌افزارهای قانونی را شناسایی کند.

منبع : دیده بان