حداقل های مورد نیاز در کامپیوتر شما برای نسخه 2016 محصولات کسپرسکی

06 مهر 1394 حداقل های مورد نیاز در کامپیوتر شما برای نسخه 2016 محصولات کسپرسکی

 به گزارش روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛تولید کنندگان نرم افزارها، محصولاتشان را در غالب یک بسته بندی در وب سایت با استناد به داشتن فهرست حداقل سخت افزار برای نصبی بدون نقص قرار می دهند. هنگامیکه شما این برنامه ها را خریداری می کنید بصورت خودکار قبول کرده اید که سخت افزار دستگاهتان حداقل کارایی را دارد. به همین دلیل همیشه باید قبل از خرید اینگونه محصولات، سخت افزار و نرم افزار خود را مورد ارزیابی قرار دهید تا در آینده دچار مشکلات بی شمار نشوید.

     محصولات کسپرسکی هم هیچ استثنائی در این مورد ندارند. این محصولات هم نیاز به تطابق بخش سخت افزاری شما دارند. مهمترین جنبه ای که شما باید در خصوص انطباق نرم افزار و سخت افزار در نظر داشته باشید چیست؟ بیایید نگاهی به الزامات مورد نیاز برای Kaspersky Internet Security داشته باشیم.

     در تصویر بالا ما حداقل سیستمهای مورد نیاز را خط قرمز مشخص کرده ایم. اگر هم هیچ انطباقی در تصویر بالا با سیستم شما صورت نمی گرد قطعا مشکل از شما می باشد. من با جزئیات برایتان شرح خواهم داد که چرا هر یک از این آیتم ها مهم می باشند.

     بیایید با یک پدیده شگفت انگیز با توجه به راه اندازی اخیر ویندوز 10 آغاز کنیم. همانطور که می بینید فهرست سیستمهای عامل پشتیبانی بسیار طولانی است. حتی ممکن است به اندازه طولانی بودن عمر دایناسور ویندوزها، ویندوز XP باشد.

     با این حال در تابستان سال 2015 گروه پشتیبانی ما با شکایت مشتریها در خصوص مشکلات نصب محصولات ما بر روی ویندوز 10 مواجه شد. این اتفاق اصلا جای تعجب نداشت. نکته اصلی که هنگام استفاده از محصولات باید در نظر بگیریم این است که محصولات ما تنها با نسخه های تجاری سیستم عاملها کار می کنند.

     همانطور که می دانید ویندوز 10 بطور رسمی در 29 جولای منتشر شد. قبل از اینکه محصولاتمان را منتشر کنیم گزینه های "پیش نمایش" (Technical Preview) یا "کاندید انتشار" (Release Candidate) را به عنوان نهایی شدن نسخه قرار می دهیم. ما قبلا با ویندوز 8 همین موقعیت مشابه را داشته ایم. اگر از من بپرسید نسخه پیش منتشر شده برای نصب روی سیستم عامل کار درستی نمی باشد.

     در حال حاضر، ویندوز 10 بطور رسمی با نسخه "Home" 2015 و 2016 ما که همان (بسته بروزرسانی C) می باشد که در بخش موارد نیاز سیستم به وضوح مشخص است.

     ویندوز XP SP3 در پایان مقایساتش قرار گرفته است. تعداد سرویس پکها جنبه مهم دیگری در جهت موارد مورد نیاز سیستمها می باشد که باید به آنها توجه داشت. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید خدمات SP2 که بسیار قدیمی می باشد (که بسیار هم مورد استفاده منفی مزاحمین سایبری قرار گرفته بود) و در فهرست الزامات محصولات ما قرار نمی گیرد.

     نسخه مردود ویندوز 7 (که شامل SP1 می باشد) را هم نمی توان پشتیبانی کرد. این نسخه از سیستم عامل حتی از لحاظ نظری با توجه به آسیب پذیریهای بسیار امنیتی توصیه نمی شود. بنابراین اگر تصمیم به نصب نرم افزارهای امنیتی کسپرسکی دارید اولین گام منطقی این است که سیستم عاملتان را بروزرسانی کنید.

     موارد ویژه ای برای نصب محصول درجه یک "Home" در یک سیستم عامل سرور مانند (ویندوز سرور 2011) وجود دارد. باید توجه داشته باشید که محصولات "Home" برای سیستمهای سرور کاملا بی معنی هستند. اصطلاح "Home" بدین معنی است که این محصول باید در خانه و بروی سیستم عامل ویندوز 8 نصب شود نه بر روی یک سرور. سیستم عامل یک سرور بر اساس بخشهای جداگانه و نیازهای مختلف یک سرور طراحی شده است.

     باید توجه داشته باشید که اکثر موارد ناسازگاری که پیش می آید به این دلیل است که از سیستمهای عامل منسوخ، استفاده شده است.

     حال بگذارید جنبه های مورد نیاز دیگر سیستم را مورد بررسی قرار دهیم. اگر سیستم عاملتان جز نسخه های سازگار است باید به نیازهای سخت افزاری تان توجه داشته باشید و فضای هاردیسک و RAM را در نظر داشته باشید.

     بدون شک می دانید که هر نرم افزاری برای نصب نیاز به فضا دارد. فضای مورد نیاز برای محصولات ما حدودا 480 مگابایت می باشد. اما به منظور نصب برنامه های دیگر ممکن است (برای ذخیره فایلهای موقت) فضای بیشتری مورد نیاز قرار بگیرد. بهمین دلیل داشتن فضای خالی به مقدار 5 تا 10 گیگابایت در فضای درایو نصب شده سیستم عامل باعث می شود که دستگاهتان کند نشود.

     همچنین در دسترس بودن نرم افزار و سرعت آن به فضای خالی RAM هم بستگی دارد. من بر روی کلمه "Free" (آزاد) تاکید دارم. این بدان معناست که هر 1 گیگابایت داده کامپیوتر (یا 2 گیگابایت برای سیستمهای 64 بیتی) باید از RAM فضای خالی داشته باشند. بنابراین حجم کل RAM دستگاهتان باید از این ارقام بیشتر باشد.

     یک شوخی هم هست که در اکثر موارد شنیده می شود و آن این است که می گویند سرعت نصب برنامه های کسپرسکی بر روی لپتاپهای باستانی با 512 مگابایت حافظه کم است. پس جای تعجب ندارد که سیستم با تاخیر کار کند. ضمنا بیاد داشته باشید سیستم ویندوز شما هم به فضای کافی RAM نیاز دارد.

     یکی دیگر از موارد خاص مورد نیاز شما سرعت اتصال به اینترنت است و قبل از اتصال به اینترنت هم باید همه چیز آماده نصب باشد. اگر هم اینترنت سیمی دارد بهتر است از شبکه های موبایل استفاده کنید. اما در حال حاضر به این موارد نیازی ندارید چون اینترنت ماهواره ای اختراع شده است.

     بیاد داشته باشید هنگام نصب محصولات ما باید با اینترنت در اتصال باشید. در غیر اینصورت قادر نخواهید بود بروزرسانی پایگاه داده ها، و برخی از جدیدترین ابزار حفاظت از امنیت شبکه کسپرسکی را بدست آورید. غیر از اینها هم هیچ پایگاهی برای دستیابی شما به داده ها وجود ندارد. پس با فن آوریهای تکنولوژی جلو بروید.

     به عنوان نکته آخر بیایید در مورد پشتیبانی مرورگرها و سرویسهای گیرنده ایمیل صحبت کنیم. اینها هم فهرستی از نیازهایشان در جهت کاربردی بودنشان را دارند. دلایل زیادی در این خصوص وجود دارد. اولا مرورگرهای Firefox و Chrome و دیگر مرورگرهای محبوب دچار افت می شوند. تولیدکنندگان این دو مرورگر براحتی بروزرسانی آنها را انجام می دهند. ولی برای بکارگیری محصولات ما با نسخه های متفاوت مرورگرها چالش وجود دارد. اما ما بر طبق سیاست مان تصمیم گرفتیم با تولیدکنندگان این مرورگرها وارد مذاکره شویم تا هر ماه یک بسته بروزرسانی در جهت همگام سازی برنامه هایمان در اختیارمان قرار دهند.

     اما همانطور که می دانید اولویت ما در بهتر ارائه دادن سطح حفاظت است. با این حال ما تلاش می کنیم که همیشه با مرورگرها سازگار باشیم. نسخه 2016 ما با استفاده از فن آوری پلاگین ها اجازه می دهد تا محصول خود را بطور مستقل با مرورگرها همگام کنیم و ما تعهد داریم که این توسعه را گسترش دهیم.

     مطلب دیگر تنظیمات شخصی محصولات است. می دانیم که مرورگرهای دیگری هم مانند Opera و Yandex وجود دارند که بر اساس موتور جستجوگر گوگل کار می کنند. این مرورگرها هم کاربران وفادار خود را دارند اما در سطح جهانی آنقدر کوچک هستند که ارزش همگام سازی با محصولات ما را ندارند. همین امر با سرویسهای ایمیل هم صدق می کند.

     برای نتیجه گیری باید بگوییم که قبل از خرید محصولات ما در مورد سیستم تان مطالعه کنید. کار از محکم کاری عیب نمی کند. این رویکرد محتاطانه باعث می شود که برنامه های ما متناسب با دستگاههای شما کار کنند. ما امیدواریم که کسپرسکی یکی از برنامه های شما باشد و در هر صورت محصولات ما به شکل فزانیده ای رو به گسترش است.

منبع: کسپرسکی آنلاین

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.