بــــــرگزاری همایش مدیریت تهدیدات در فضای سایبری

19 مرداد 1393 بــــــرگزاری همایش مدیریت تهدیدات در فضای سایبری

بــــــرگزاری همایش مدیریت تهدیدات در فضای سایبری

همایش «مدیریت تهدیدات در فضای سایبری» توسط شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان (ایدکو)، در تاریخ 27 خرداد 1393 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ایدکو، در همایش ICSS 2014 جدیدترین تهدیدات فضای سایبری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و حاضران با دیدگاه‌های اساتید دانشگاه در خصوص موضوعاتی چون نشت داده‌ها و مدیریت دانش در امنیت اطلاعات آشنا شدند.

بر اساس این گزارش، در این همایش مهندس سینا بقایی ( مدیر عامل شرکت ایدکو)، دکتر محمدرضا نظری (عضو پژوهشکده فناوری اطلاعات دانشگاه شریف و مشاور عالی مرکز همکاری علمی و فناوری ریاست جمهوری)، مدیر فروش محصولات سازمانی کسپرسکی در آسیای غربی، دکتر هومن تصدیقی (عضو هیئت علمی پژوهشکده فاوای دانشگاه شریف، دبیر کنسرسیوم DLP ایران) و مهندس اندری سوکورنکو (مدیر توسعه بازار محصولات اینفوواچ) به ایراد سخنرانی پرداختند.

محورهای مهمی که دراین همایش مورد بررسی قرارگرفتند عبارت بودند از: مدیریت دانش در  امنیت فناوری اطلاعات، راهکارهای کسپرسکی در مدیریت امنیت سایبری، راهکارهای جلوگیری از نشت داده‌ها و راهکارهای اینفوواچ (Infowatch) درپایش ترافیک داده‌ها.

حاضران در ابتدای همایش، از آمارهای مربوط به  تعداد نشت داده‌ها در سال‌های اخیر، میزان و روند رشد نشت اطلاعات خصوصی، نسبت نشت‌های عمدی و غیر عمدی و...آگاهی یافتند و با فضای کلی خطرات روزافزون دنیای سایبری آشنا شدند.

در ادامه به اهمیت «مدیریت امنیت اطلاعات»، تهدیدات فضای کسب و کار و «هم افزایی دانش» پرداخته شد. پاسخ به سوالاتی از قبیل، آیا ما دانشوران خود را می‌شناسیم؟ ارزش دانش موجود در ذهن پرسنل چقدر است؟ آیا برای رسیدن به دانش‌های رقابت پذیر و برنده، هدف گذاری استراتژیک کرده‌ایم؟ چقدر دانش سازمانی موجود در حوزه امنیت اطلاعات را به طور سیستماتیک در سازمان نگهداری می‌کنیم؟ راهکارهای مدیریت دانش در سازمان و به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات چیست و ... از بحث‌های مهم صورت گرفته در این همایش بود.

 سپس حاضران با راه‌های جلوگیری از نشت داده‌ها (DLP)، شناسایی اهمیت خط مشی‌ها، آموزش کاربران و ارتقای آن‌ها، شناسایی تهدیدها و تعریف داده‌های در معرض خطر آشنا شدند. استراتژی‌هایی که بتوان براساس آن‌ها داده‌های مهم سازمانی را حفاظت کرد، شناخت انواع داده‌ها و انواع ریسک‌ها، مدیریت دستگاه‌ها، مدیریت نقاط انتهایی و چگونگی تدوین راهکارهای جلوگیری از نشت داده‌ها مباحث مهم مطروحه بودند.

راهکارهای نوین کسپرسکی، فناوری‌های برتر آن، که بیش از پیش می‌توانند امنیت سازمان‌ها را در فضای اینترنت و سرورها فراهم کند، از دیگر مباحث مطرح شده در این همایش بود. کسپرسکی، با معرفی راهکار سازمانی جدید خود که مشتمل بر ماژول‌های مهم رمزنگاری، ضدبدافزار، مدیریت ابزارهای همراه، مدیریت وصله‌های امنیتی و اسکن آسیب پذیری ها است، حاضران را با توانمندی‌های این ابزارها آشنا ساخت.

در بخش پایانی همایش، حاضران با Infowatch Endpoint Security”" که با هدف پایش ترافیک شبکه سازمان به منظور آشکارسازی فرآیندهای غیرمجاز و کنترل چرخه داده‌های خاص طراحی شده، آشنا شدند. در این بخش، سخنران با مطرح نمودن سه نمونه واقعی در دنیای کسب و کار، صنعت بانک و صنعت بیمه، حاضران را با چگونگی کاربرد این سامانه آشنا نمود.

گفتنی است پس از اتمام سخنرانی‌ها، جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید و سخنرانان به پرسش‌های شرکت کنندگان در این همایش پاسخ دادند. هم چنین گواهی حضور در همایش نیز به همه حاضران اعطا گردید.