اعلام همکاری لابراتوار کسپرسکی با اینترپل

25 مهر 1396 اعلام همکاری لابراتوار کسپرسکی با اینترپل

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛روز پنجشنبه 12 اکتبر 2017 لابراتوار کسپرسکی (کمپانی امنیت سایبری در روسیه) اعلام کرد که ارتباط خود را با سازمان بین المللی اینترپل گسترش داده است و به منظور مقابله بهتر در برابر جرایم اینترنتی آماده‌ی همکاری با پلیس می‌باشد.

لابراتوار کسپرسکی به منظور رد ادعاهای مختلف از شرکت‌های آمریکایی با این توافق نامه موافقت کرد. کرملین همچنین ادعاهای مختلف و بی اساس روزنامه‌های اسرائیلی در رابطه با استفاده‌ی هکرهای روسی از نرم‌افزارهای امنیتی لابراتوار کسپرسکی به منظور جاسوسی از مقامات آمریکایی را رد کرد و منکر چنین شایعاتی شد.

تمامی گزارش ها در مورد ارتباط نزدیک یوجین کسپرسکی (بنیان‌گذار لابراتوار کسپرسکی) با کرملین و دست به یکی کردن آن ها به منظور جاسوسی بوده است.

رویترز قادر به اثبات چنین شایعاتی نخواهد بود. پس از اتهاماتی که به لابراتوار روسی کسپرسکی زده شده است این کمپانی بارهای بار اعلام نموده است که نه تنها به دولت روسیه بلکه به هیچ دولت دیگری در رابطه با جاسوسی کمک نکرده و نخواهد نمود.

Dmitry Peskov، سخنگوی Kremlin در روز پنجشنبه گفت دولت روسیه معتقد است که تمامی اتهامات علیه لابراتوار کسپرسکی بی اساس است و سزاوار این کمپانی نیست. او در واکنش به اتهامات مقالات نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت گفت که همگی آن ها "پوچ" هستند.

دولت روسیه هیچگاه چنین ارتباطی را با این کمپانی نداشته است و وی اظهار داشت که چنین اتهاماتی بی اساس و ثابت نشده است.

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.