اتوماسیونِ بیشتر برای شرکت‌های MSSP

30 مهر 1397 اتوماسیونِ بیشتر برای شرکت‌های MSSP

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ اتوماسیون، رکن اساسی تجارت MSP (ارائه‌ی دهنده‌ی سرویس مدیریتی) است. برای شرکتی که تعداد زیادی مشتری دارد، ارائه‌ی سرویس‌ بدون اتخاذ پلت‌فرمی نظارتی، مدیریت منابع و کنترل سیستم‌های آی‌تی تقریباً غیرممکن است. به همین دلیل است که 89 درصد از شرکای MSP از سیستم‌های RMM (مدیریت  و نظارت از راه دور) و 72 درصد آن‌ها از پلت‌فرم‌های خدمات حرفه‌ای اتوماسیون (PSA) استفاده می‌کنند. کسپرسکی نیز در این میان دارد محصولات خود را با این پلت‌فرم‌ها سازگار می‌کند.

اهمیت اتوماسیون هنگامیکه به سرویس‌های امنیتی ارائه می‌شود حتی بیشتر نیز می‌گردد. ارائه‌دهندگان MSP معمولاً باید خیلی قبل‌تر از اینکه حتی مشتریان متوجه شوند، عیب‌ها و نقایص را رفع کنند. بنابراین کارِ کسپرسکی، ارائه‌ی هرچه سریعترِ اطلاعاتی پیرامون وقایع امنیتی به سیستم‌های  PSA است. این اطلاعات به حد کافی جزئیات فنی دارند که متخصصین متوجه اتفاق شده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

ابزارهای کسپرسکی برای ایمن‌سازی، نظارت و مدیریت زیرساخت مشتری می‌توانند با اکثر پلت‌فرم‌های محبوب RMM و PSA (ConnectWise Automate، ConnectWise Manage و Tigerpaw One) یکپارچه‌سازی شوند. خیلی وقت نیست که کسپرسکی قابلیت‌های یکپارچه‌سازی را با پلت‌فرم محبوب دیگری به نام Autotask ارائه داده است.

یکپارچه‌سازی راه‌حل‌های کلیدی کسپرسکی (اندپوینت سکیوریتی کسپرسکی سازمانی و اندپوینت سکیوریتی کسپرسکی ابر) با Autotask، ترکیبی قدرتمند از نظارت و مدیریت می‌سازد (مثل صدور اتوماتیک صورتحساب و تیکتینگ برای حساب‌های مشتری).

تیکتینگ اتومات

با فعال کردن اتوماسیون فروش بلیت برای امور مختلف مشتری (مثل آن‌اینستال کردن یک اپ اندپوینت سکیوریتی و یا حمله‌ی ویروس)، هم امنیت مشتری حفظ می‌شود و هم پیش از آنکه مشتری متوجه مشکلات شود، همه‌ی مسائل رفع خواهد شد. بهتر است برای هر یک از حساب‌های مشتری، گردش کاری مجزایی را تنظیم کنید. اتوماسیون فروش بلیت، مدت زمان نظارت روی حساب تحت مدیریت مشتری را کاهش داده و از طرفی دیگر تعداد مشتریانی را که مدیریتِ تنها یک نیروی فنی نیز برایشان کافیست افزایش می‌دهد. برای بهره‌وری بیشتر از منابع، می‌توانید برای بلیت‌ها اولویت قائل شده و به منظور ترتیب‌دهی اولویت‌ها آن‌ها صف‌بندی کنید. بدین‌ترتیب دیگر بلیت‌ها گم نمی‌شوند.

ویژگی مهم و منحصر به فرد دیگر، بستن اتوماتیک بیلت‌هاست. برای مثال اگر مهندسی 4 بلیت از همان شرکتی که گزارش داده است پایگاه اطلاعاتی آنتی‌ویروسش مدت‌هاست آپدیت نشده دریافت کند، آنوقت می‌تواند به جای آنکه به هر آیتم به طور جداگانه بپردازد،  کار آپدیت را از کنسول محصول شروع کند. وقتی انجام شد و تمام اندپوینت‌ها به‌روز شدند، بلیت‌ها به طور اتوماتیک بسته خواهند شد.

خودکارسازی صورت‌حساب

یکپارچه‌سازی با Autotask دسترسی راحت به اطلاعات مربوط به استفاده از محصولات کسپرسکی را ممکن می‌سازد که به طور قابل ملاحظه‌ای گزارش و تهیه‌ی صورت‌حساب مشتری را ساده‌سازی و اتوماتیک می‌کند. ابزار یکپارچه‌سازی می‌تواند تعداد دستگاه‌‌های محافظت‌شده را محاسبه نموده و این اطلاعات را طبق روالی منظم به Autotask ارائه دهد. هر ماه، می‌توانید بدون اینکه مجبور باشید با هجمه‌ای از تعداد و ارقام سر و کله بزنید، صورت‌حساب مشتری را تهیه کنید. این اطلاعات، درست در سیستم PSA ذخیره می‌شود.

گزارش جاسازی‌شده

شما می‌توانید مستقیماً از Autotask گزارشات سرویس و لایسنس تولید کنید. گزارشات سرویس عبارت‌اند از: آمار سرویس‌های محافظت‌شده‌ای که -در طول 30 روز و 7 روز  اخیر- به مشتری داده می‌شود که ارزش محصولات امنیتی را بخوبی نشان می‌دهد. گزارشات لایسنس نیز اطلاعاتی در مورد استفاده و موجودیت لایسنس می‌دهد.

قدرت تنظیمات

اگر به طور سطحی نگاه کنیم، یکپارچه‌سازی صرفاً مجموعه‌ایست از پارامترها و قوانین تعاملی که قابلیت تنظیم دارند. با این حال، مزایای آن بسیار بوده و شدیداً اهمیت دارد. هنگام تنظیم یکپارچه‌سازی، می‌توانید بین موجودیت‌های راه‌حل لابراتوار کسپرسکی و موجودیت‌های Autotask مپ تنظیم کنید و قوانینی را تعریف کنید که نحوه‌ی تعامل راه‌حل لابراتور کسپرسکی شما را با Autotask تعیین می‌کند. به بیانی دیگر، در ابتدا می‌توانید اکانت‌های مشتری‌هایتان در Autotask را با موجودیت‌های مشابه در محصولات کسپرسکی به صورت یک‌به‌یک (one-to-one) تنظیم کنید: اگر از Kaspersky Security Center استفاده می‌کنید سرورهای مجازی و اگر در محل کار استفاده می‌کنید Kaspersky Endpoint Security Cloud. با یک بار تنظیم، حجم قابل‌ملاحظه‌ای از کارها برای مهندسین شما خودکارسازی خواهد شد: صورت‌حساب اتوماتیک و دیگر پروسه‌ها. دیگر نیازی به ابزارها و کنسول‌های اضافی ندارید؛ شما می‌توانید از Autotask به هر چیزی دسترسی پیدا کنید.

نکته‌ی آخر که البته اهمیت بسیاری دارد: مهم است بدانید این یکپارچه‌سازی صرف‌نظر از اینکه چه نوع حفاظت اندپوینتی استفاده می‌کنید (ابر یا درون-سازمانی) کار خواهد کرد. اگر ترجیح می‌دهید از راه‌حل‌های Software-as-a-Service (نرم‌افزار در قالب سرویس) استفاده کنید، Kaspersky Endpoint Security Cloud گزینه‌ی خوبی است؛ اگر زیرساختار مخصوص به خود را دارید و ترجیح می‌دهید خودتان کنسول مدیریتی را میزبانی نموده و آپدیت کنید Kaspersky Endpoint Security for Business را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این دو به لحاظ چشم‌انداز یکپارچه‌سازی با هم تفاوتی ندارند؛ در واقع هر دو پشتیبانی می‌شوند.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.