به من بگو کی هستی تا بهت بگم قفل گوشیت چه جوری باز میشه

22 شهریور 1394 به من بگو کی هستی تا بهت بگم قفل گوشیت چه جوری باز میشه

     به گزارش روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛انسان را براحتی می توان پیش بینی کرد. با این پیش بینی هم می توان به راحتی کلمات عبور، کلمات مخفی و pin کدها را بدست آورد. بسیاری از ما از نامهایمان، تاریخ تولدمان و رمزهای راحت و قابل حدس زدن استفاده می کنیم مانند رمز '12345' که بسیار هم محبوب می باشد.

     Marte Loge محقق شرکت نروژی Itera طبق تجزیه و تحلیلی که طراحی کرده مشخص کرده است که الگوهای رمزی که افراد انتخاب می کنند بر اساس 3 نمونه ایجاد می شود: نرم افزارهای خرید، قفل صفحه نمایش گوشی های هوشمند و بانکداری آنلاین. نتایج هم کاملا شگفت انگیز است.

     در اولین مرحله، باید بدانید ارتباطی قوی مابین برنامه های رمزگذار و الگوها وجود دارد. اکثر مردم تمایل دارند که الگوهای ساده تری برای گوشی های هوشمندشان انتخاب کنند. اما می خواهند با همین الگوهای ساده کارهای آنلاین بانکی و خریدهایشان را هم ایمن انجام دهند.

الگوی متداول

     در دومین مرحله، بسیاری از مردم، در حدود 10% از هزاران مورد مطالعه شده توسط Loge از الگوهای ساده مانند رمز '12345' استفاده می کنند که هیچ قدرتی برای محافظت از اطلاعات شخصی ندارند.

     در سومین مرحله، حدود 390.000 ترکیب رمزی وجود دارد که برای هکرها قابل حدس می باشد. اما تعداد این ترکیبات با توجه به عامل انسانی می تواند کاهش یابد. اکثر ترکیبات رمزی ذکر شده در بالا 8 یا 9 امتیاز می گیرند که متاسفانه کارآمد نیست و با یک حساب سرانگشتی در این ترکیبات به عدد 100.000 هم می توانیم برسیم.

 

     طول متوسط الگوهای حاضر در این پژوهش 5 می باشد که برای محافظت از گوشی های هوشمند و یا برنامه ها مناسب نیست. در این طول 7000 ترکیب وجود دارد که مانند الگوهای 4 رقمی  ضعیف است. الگوهای 4 رقمی حداکثر تا 1600 ترکیب دارند.

     علاوه بر این به منظور کاهش تعداد ترکیبات از اعداد زوج بسیار پایین شما براحتی می توانید یک الگو را حدس بزنید. بیشتر افراد تمایل دارند نیمی از الگوهای نقطه ای را از نقطه اول در گوشه بالای سمت چپ آغاز کنند. همچنین 73% از ترکیباتی که در این الگوها استفاده می شود از گوشه پایین سمت چپ و گوشه بالا سمت راست است. جالب این جاست که اهمیتی ندارد که شما چپ دست یا راست دست باشید یا از گوشی های هوشمند (با صفحه نمایش کوچک) یا (صفحه نمایش بزرگ) استفاده کنید در هر صورت اعداد به هم نزدیک هستند.

     نکته جالب دیگر این است که زنان نسبت به مردان از الگوهای ساده تری استفاده می کنند و سن افراد هم در این نوع انتخابها مهم است زیرا هر چه جوان تر باشید از الگوهای سخت تر استفاده می کنید. بنابراین با آگاهی از سن و جنسیت فرد براحتی می توان الگوهای وی را حدس زد.

                     

     از این تحقیق چه چیزی می توانیم یاد بگیریم؟ در واقع اگر شما می خواهید بهترین استراتژی را در خصوص انتخاب الگوهای گوشی های هوشمند آندرویدی خود یا برنامه های مهم تان داشته باشید این است که انتخابتان با دیگران کاملا متفاوت باشد و این توصیه های ما می باشد:

1)هرگز از ترکیبات آشکار حروفی استفاده نکنید. استفاده از این الگوها مانند این است که انگار اصلا رمزی ندارید.

2)از نقاطی که معمول نیستند برای شروع الگوها استفاده کنید. یکی از بهترین انتخابها سمت راست از وسط می باشد و همچنین گوشه سمت راست هم خوب است.

3)بهترین طول برای یک الگو 8 یا 9 نقطه است. در مرحله اول ترکیبات زیادی خواهید داشت و در مرحله دوم باید بگوییم که این کاری نیست که اغلب افراد انجام دهند.

4)البته بهتر است از رمز بجای الگو استفاده کنید. یک رمز طولانی و قابل اعتماد می تواند در حد کافی محافظ گوشی تان باشد.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.