"کسپر، اسکای و خرس سبز": کتابی که امنیت را به کودکان یاد می‌دهد

13 بهمن 1397 "کسپر، اسکای و خرس سبز": کتابی که امنیت را به کودکان یاد می‌دهد

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ این روزها کودکان را "بومی‌های دیجیتالی" خطاب می‌کنند؛ بدین‌معنا که بسیاری از آن‌ها حتی پیش از اینکه قادر به صحبت کردن باشند سر و کله‌شان در دنیای آنلاین پیدا می‌شود. آن‌ها در محیطی آنلاین رشد و نمو پیدا می‌کنند. اما گرچه براحتی می‌توانند استاد اینترنت شوند (به طوریکه شاید شما با چند برابر سن آن‌ها هنوز نتوانسته باشید به تبحر آن‌ها برسید) هنوز هم باید در مورد برخی مسائل امنیتی در جهان آنلاین آموزش ببینند. همانقدر که اینترنت مزایا دارد، معایبی نیز در آن پیدا می‌شود. همانطور که باید از خیابان عبور کردن را به آن‌ها آموزش داد، همانقدر هم باید بدان‌ها یاد دارد باید در جهان سایبری چطور رفتار کنند. آن‌ها می‌بایست بایدها و نبایدهای فضای آنلاین را بدانند. این را هم باید گفت که عواقب سهل‌انگاری در فضای اینترنتی برای کودکان به مراتب از بزرگسالان سنگین‌تر خواهد بود. اما آخر چطور می‌شود به کودکان آموخت رمزعبورهایی قوی و منحصر به فرد بسازند و یا خود را در برابر زورگیری‌های سایبری و فیشینگ محافظت کنند؟

بسیارخوب، اگر فرزند شما کتاب خواندن را دوست داشته باشد پس دستتان در این زمینه باز است. گرچه در زمینه‌ی امنیت اینترنتی کتاب‌های چندانی برای کودکان وجود ندارد اما بالاخره تعداد معدودی از آن‌ها را می‌شود یافت. در این خبر همراه ما باشید تا یکی دیگر از این کتاب‌ها به فهرست اضافه کنیم: "کسپر، اسکای و خرس سبز"نوشته‌ی مارلیز اسلگرز، داستانی مصور و کوتاه مخصوص کودکان است (6 تا 9 سال-که بهترین دوره‌ی سنی برای یادگیری و بالا بردن دانش در مورد امنیت آنلاین است). زبان این کتاب، مفرح و سرگرم‌کننده‌ است و می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا باید و نبایدهای جهان دیجیتال را به بهترین حالت ممکن درک کنند.

شخصیت‌های این داستان: کسپر (که قهرمان داستان است) و اسکای که هر دو 9 ساله‌اند به همراه همکلاسی‌شان میدوری کوما و خرس سبزی که به آن‌ها کمک می‌کند. این کتاب به مفاهیمی از جمله حریم خصوصی، رمزعبورها، زورگیری سایبری و چند مورد دیگر می‌پردازد. این کتاب به تنهایی نمی‌تواند منبع کافی‌ای برای آموزش مباحث اینترنتی به کودکان باشد؛ بنابراین سعی کنید در کنار آن از منابع آموزشی دیگر نیز استفاده نمایید. و از همه مهمتر اینکه هیچکدام از اینها نمی‌تواند جای نصیحت‌های پدرانه و مادرانه‌ی شما را برای کودکانتان بگیرد. کمی کنار آن‌ها بنشینید و در مورد مفاهیم جهان آنلاین به زبانی ساده با آن‌ها حرف بزنید. همچنین پیشنهادمان این است که در این بین از بسته‌های کنترل والدین مانند Kaspersky Safe Kids نیز استفاده کنید (چراکه شما نمی‌توانید هر ثانیه مراقبتان به فرزندانتان باشد).

خبر خوب‌تر اینکه: شما اکنون می‌توانید از اینجا کتاب کسپر، اسکای و خرس سبز را در فرمت پی‌دی‌اف دانلود کنید. امید است فرزندانتان از خواندنش لذت برده و بتوانند مفاهیم امنیتی آن را به درستی در فضای اینترنت به کار برند.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.