تازه‌های راه‌حل‌های امنیتی 2020 کسپرسکی

06 مهر 1398 تازه‌های راه‌حل‌های امنیتی 2020 کسپرسکی

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ جدال مابین فروشندگان امنیتی و مجرمان سایبری جدالیست ابدی: بعد از اینکه یک فروشنده‌ی امنیتی لایه‌های تدافعی خود را ارتقا می‌دهد، مجرمان سایبری هم روش‌های جدیدی برای دور زدن این لایه‌ها پیدا می‌کنند؛ بعد فروشندگان امنیتی آن‌ها را بلاک می‌کنند و همینجور این دور تسلسل باطل ادامه دارد. برای همین است که راه‌حل‌های امنیتی خوب می‌بایست مدام آپدیت شوند و منظورمان فقط آپدیت‌های پایگاه‌های اطلاعاتی آنتی‌ویروس نیست؛ بلکه همچنین اصلاح مجدد ساز و کارهای آنتی‌ویروس و نیز افزودن ویژگی‌های جدید یا ارتقای ویژگی‌های فعلی می‌باشد. از اینها گذشته، چیزهایی بیش از ویروس آن بیرون وجود دارد که باید در مقابلشان از خود محافظت کنیم.

راه‌حل‌های ما می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد- صرف اینکه این راه‌حل‌ها محصولات خودمان است این را نمی‌گوییم. به گمانمان صدها میلیون کاربر با ما اتفاق نظر دارند. البته متخصصین مستقل نیز همینطور فکر می‌کنند. بله، ما راه‌حل‌های خود را دائماً آپدیت می‌کنیم اما هر تابستان نیز یک آپدیت اصلی داریم که ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری به محصولاتمان می‌افزاید. امسال هم نوبت به آپدیت بزرگ تابستانی‌مان رسیده است- خانم‌ها آقایان.... این شما و این هم نسخه‌های 2020 محصولات کسپرسکی.محصولات مصرفی اصلی ما عبارتند از آنتی‌ویروس کسپرسکی، کسپرسکی اینترنت سکیوریتی (برای ویندوز، اندروید و مک)، کسپرسکی توتال سکیوریتی و کسپرسکی سکیوریتی کلود. نسخه‌های 2020 همه‌ی این محصولات اکنون از قابلیت‌های جدیدی برخوردارند که همین باعث می‌شود آن‌ها عملکردی سریع‌تر و ایمن‌تر داشته باشند. در نهایت جهان سایبری ما جهانی امن‌تر خواهد بود.

راه‌حل‌های 2020 کسپرسکی: امنیت پیشرفته

تهدیدها انواع مختلفی دارند که هر یک نیازمند رویکردی خاص است. امسال لایه‌های دفاعی خود را در برابر اکسپلویت‌های شبکه مثل EternalBlue بدنام که حتی توسط WannaCry یا SMBloris بدنام‌تر از خودش مورد استفاده قرار گرفته بود محکم کردیم. یادآوری: اینها می‌توانند به بدافزار اجازه دهند به طور خودکار در شبکه توزیع شود و در مسیر خود هر پی‌سی را آلوده کند. بنابراین، محافظت خوب در برابر چنین تهدیدهایی یک الزام است.

نوع دیگر تهدید که در این آپدیت با آن دست و پنجه نرم کردیم RATها بودند؛ یعنی همان ابزارهای دسترسی ریموت. RAT‌ها ابزارهایی قانونی‌اند که برای پشتیبانی ریموت مورد استفاده قرار می‌گیرند اما برخی‌اوقات مجرمان سایبری از آن‌ها به عنوان حربه‌ای برای فریب مردم استفاده می‌کنند. در نسخه‌های 2020 محصولات امنیتی کسپرسکی، حفاظت در مقابل RAT‌ها -از هر نوعی- به طور پیش‌فرض فعالسازی شده است. این فعالسازی بدین جهت است که مطمئن شویم کاربر بدون رضایت خویش، RAT دریافت نمی‌کند. در صورت نیاز کاربر به استفاده از چنین ابزاری می‌تواند موقتاً این محافظت را غیرفعال کند.

همچنین محافظت خود را در برابر آسیب‌پذیری‌های اکسپلویت‌گر در برنامه‌های محبوب مثل آفیس مایکروسافت قوی‌تر کرده‌ایم (می‌دانید که این یکی از رایج‌ترین شیوه‌های مجرمان سایبری برای حمله سیستم است).

هرچه بیشتر همه‌چیز به ذخیره‌ی کلود وابسته می‌شود، اهمیت محافظت کلود نیز باید جدی‌تر گرفته شود. با توجه به اینکه وان‌درایو دارد عمیقاً با ویندوز 10 یکپارچه می‌شود، ما نیز شروع کرده‌ایم به اسکن ذخیره‌ی وان‌درایو برای بدافزار.

از آغاز سال جاری، همه‌ی ارتباطات بین محصولات ما و سرورهایمان (خواه شبکه امنیتی کسپرسکی باشد و خواه صدور لایسنس یا آپدیت سرورها) رمزگذاری شده‌ است. این یعنی هر اطلاعاتی از نسخه‌های 2020 محصولات کسپرسکی (حین تبادل با سرورها) نمی‌توانند دستکاری شده و یا ارتباطشان به طور ناگهانی قطع گردد.

در آخر اینکه، ما به اکانت‌های My Kaspersky احراز هویت دو عاملی افزوده‌ایم. بنابراین، اگر کسی رمزعبورتان را هم داشت باز نخواهد توانست وارد اکانتتان شده و امنیت مجازی شما را به خطر بیاندازد.

خبر خوبی هم برای دوستداران مک داریم:

تم دارک! کسپرسکی اینترنت سکیوریتی برای مک اکنون تم دارک دارد و امنیتش نیز دو چندان شده است. قابلیت Safe Money ما از پیشرفت‌های تازه‌ای برخوردار است و اکنون از کاربران به طور خودکار خواسته می‌شود تا برای شناسایی بدافزارها دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی (به محض اتصال) را اسکن کنند.

و اما کاربران اندرویدی: کسپرسکی سکیوریتی کلود برای اندروید اکنون از قابلیت‌ جدیدی به نام Permission Checker برخوردار است که به کاربر اجازه می‌دهد چک کند ببینید آیا اپ‌های نصب‌شده درخواست‌های مشکوک یا خطرناک می‌کنند یا نه. کاربر همچنین می‌تواند درصورت لزوم این مجوزها را لغو کند.

در این خبر تنها به نکات مهم این آپدیت بزرگ اشاره کردیم اما هنوز هم کلی اتفاق افتاده است که از حوصله‌ی این متن خارج است. خلاصه‌ی کلام اینکه: راه‌حل‌های امنیتی قوی ما اکنون قوی‌تر شده‌اند.

دیگر چه؟

این افسانه‌ی قدیمی را به یاد آورید که می‌گوید «راه‌حل آنتی‌ویروس سرعت کامپیوتر را پایین می‌آورد». گرچه افسانه است اما باز هم به نظر کاربران احترام گذاشته‌ایم و فرآیندهای راه‌حل‌های امنیتی خود را سریع‌تر کردیم تا کاربران منابع کمتری استفاده کنند (و در عین حال بالاترین سرعت عمل را داشته باشند). امسال ارتقای بخش عملکردی 15% بوده است؛ گرچه در برخی موارد مانند نصب اپ‌ها روی مک این میزان به 50% هم رسیده است. راه‌حل‌های ما از همان اول هم کُند نبودند. وقتی حرف عملکرد می‌شود محصولاتمان زبانزدند. با این حال، نسخه‌ی 2020 راه‌حل‌های کسپرسکی ما اکنون از قبل هم عملکرد بهتری دارند (هم در بخش حفظ امنیتی و هم حفظ حریم‌خصوصی).

ما به منظور افزودن سرعتی بیشتر، رابط کاربری خود را سبک‌تر طراحی کردیم تا نویگیشن نیز در آن آسانتر شود. دیگر هیچ‌چیز پیچیده‌ای در نصب و راه‌اندازی راه‌حل امنیتی وجود ندارد و همه‌چیز از قبل بسیار آسانتر شده است.

از کجا می‌توانم نسخه‌های 2020 محصولات امنیتی کسپرسکی را داشته باشم؟

اگر از قبل یکی از راه‌حل‌های ما را داشته‌اید به طور اتوماتیک به نسخه‌ی 2020 آپگرید خواهید شد (هیچ جای نگرانی نیست). 

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.