شش ماه لایسنس رایگانِ کسپرسکی سکیوریتی برای آفیس 365

08 اردیبهشت 1399 شش ماه لایسنس رایگانِ کسپرسکی سکیوریتی برای آفیس 365

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ وقتی شرکتی مجبور می‌شود کارمندان خود را دورکار کند، دپارتمان آی‌تی اغلب می‌بایست تقلا کند تا برای مشارکتِ ریموت، ابزارهایی مناسب پیدا کنند. معیار اصلی برای انتخاب چنین ابزاری کارایی، سهولت در راه‌اندازی و امنیت است. این انتخاب اغلب به نفع مایکروسافت آفیس 365 تمام می‌شود. با وجود اینکه استفاده از آن بسیار راحت است اما امنیت آن می‌تواند حتی بیشتر از اینها ارتقا یابد. راهکار ما برای MS Office 365 سال‌هاست در بازار عرضه می‌شود و همواره داریم آن را اصلاح می‌کنیم. به‌تازگی آپدیتی برای آن ارائه داده‌ایم که به طور خاص تمرکزش روی ارتقای امنیت نرم‌افزار مشارکتی است. در ادامه با ما همراه شوید تا مبسوط از این آپدیت برایتان بگوییم.

محافظت از ابزارهای مشارکتیِ مایکروسافت آفیس 365

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، هر محیط مشارکتی می‌تواند مکانیزمی باشد برای انتشار بدافزار به شبکه‌ی سازمانی. دورکاری این تهدید را حتی بیشتر نیز افزایش می‌دهد زیرا کارمندان این روزها برای ارسال و اشتراک‌گذاری فایل‌ها بیش از قبل از دستگاه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند.

محافظت از Microsoft Exchange Online

رایج‌ترین تهدید سایبری‌ای که کارمندان شرکت با آن مواجه می‌شوند فیشینگ است؛ زیرا مجرمان سایبری همچنان ایمیل را جزو خط مقدم حملات خود می‌دانند. مهاجمین دائماً ایمیل‌هایی عمده یا هدف‌دار می‌فرستند؛ ایمیل‌هایی که حاوی لینک‌های جعلی یا پیوست‌هایی آلوده هستند. برخی از اینها توسط فیلترهای داخلی موجود در  Microsoft Exchange Online از بین می‌روند اما برخی بالاخره راه خود را به خانه‌ی میزبان پیدا می‌کنند. راهکار ما در این آپدیت خود را به فناوری‌های ضدِّ-حقه مجهز کرده است؛ متخصصین ما در دپارتمان فیلترینگِ محتوا چشم‌انداز همیشه رو به رشدِ تهدید را تحت نظارت قرار می‌دهند. از این رو موتور ضد فیشینگ ما می‌تواند تمامی تهدیدهای جدید را شناسایی کند. این کار موجب می‌شود تا سطح محافظتی در برابر حملات مرتبط با دستکاری ایمیل‌های سازمانی –جایی که مجرمان سایبری اغلب از دامنه‌های جعلی استفاده می‌کنند- افزایش پیدا کند.

اشتراک‌گذاری مطمئنِ فایل

اما ایمیلی که در خود بدافزار دارد را نمی‌توان تنها منبع تهدید تلقی کرد. به لحاظ تئوری، کارمندان می‌توانند از طریق سایر کانال‌ها شامل اپ‌های پیام‌رسان، یک فلش‌داریو یا دانلود کردن یک آرشیو محافظت‌شده با پسورد فایل‌های آلوده را دریافت کنند. در حالت ایده‌آل، راه‌حل آنتی‌ویروس روی دستگاه می‌تواند این فایل را شناسایی کند. اما در شرایط دورکاری (با توجه به اینکه به دلیل پاندمی کرونا بیشتر افراد در خانه امور اداری خود را انجام می‌دهند) همیشه هم نمی‌دانید که کارمندان از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند و یا تا چه میزان دستگاه‌های شخصی آن‌ها تحت محافظت قرار گرفته. فردی ممکن است ناخواسته فایلی مخرب را با همکاران خود به اشتراک بگذارد و به موجب آن تمامی دستگاه‌ها دستکاری شود. برای جلوگیری از این اتفاق، ما موتوری را به کار گرفتیم که می‌تواند بدافزار را در نرم‌افزارهای مشارکتی شناسایی کند.

نسخه‌های قبلی راهکار ما تنها فایل‌های آپلودشده در OneDrive (بخش سازمانی) را اسکن می‌کرد؛ با این حال کارمندان همه‌ی فایل‌ها را هم آنجا به اشتراک نمی‌گذارند. آن‌ها ممکن است از سایر روش‌ها استفاده کنند؛ مثلاً آپلود کردن فایل‌ها در SharePoint Online یا از طریق Microsoft Teams. با در نظر گرفتن این مسئله، راهکار امنیتی ما اکنون فایل‌های ارسال‌شده از طریق این کانال‌ها را نیز اسکن می‌کند. اگر کارمندی فایل مخربی را دانلود می‌کند، فوراً فایل قرنطینه شده و تیم آی‌تی گزارش تهدید دریافت می‌کند.

همه‌گیر شدن کووید 19 باعث شده دورکارها امنیتشان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کند. ما درک می‌کنیم که شرکت‌ها ممکن است آنقدری هزینه برای تضمین چنین محیطی نداشته باشند. بنابراین تصمیم گرفتیم دوره‌ی رایگان لایسنس کسپرسکی سکیوریتیِ خود را برای Microsoft Office 365 از 30 روز به 180 روز افزایش دهیم.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.