نظارت خانگی شبکه با کسپرسکی سکیوریتی کلود

29 شهریور 1399 نظارت خانگی شبکه با کسپرسکی سکیوریتی کلود

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ اتصال، هرگز آسان صورت نگرفته است. در گذشته‌ی نه چندان دور شاید برای راه‌اندازی و اجرای شبکه خانگی وای‌فای به گواهی فنی نیاز داشتید اما چند سالی می‌شود که اوضاع بهتر شده است. این روزها، شبکه اینترنتی خانگی در عمل همچون آب خوردن شده است. فراموش نکنید که هنوز حرفی از امنیت نزده‌ایم: چالش شبکه‌ی اینترنتی خارجی و خانگی اتصالیست مطمئن و امن. وقتی حرف از شبکه اینترنتی خانگی به میان می‌آید توصیه نمی‌کنیم از آن چند مرحله‌ی لازم برای کانکشن امن و مطمئن سرسری بگذرید. منظورمان همان مراحل مربوط به نام و پسورد پیش‌فرض شبکه، بستن دسترسی ریموت و از این قبیل کارهاست.

چطور کسپرسکی سکیوریتی کلود[1] امنیت شبکه خانگی را بالا می‌برد؟

اولین باری که جدیدترین تکرار[2] راهکار امنیت خانگی خود را به نام کسپرسکی سکیوریتی کلود[3] اجرا می‌کنید، بطور خودکار شبکه خانگی شما را می‌شناسد و افزون بر محافظت از دستگاه‌هایی که می‌دانید به شبکه وصل شده‌اند، همه‌ی دستگاه‌های متصل به شبکه را (اگر احیاناً چیزی بدان متعلق نبود) فهرست می‌کند.

 

 

شما در Home Network interface این ابزار می‌توانید فهرستی از دستگاه‌های متصل مشاهده کرده، نام‌هایی دوستانه افزوده و یک سری کارهای سبک مربوط به ادمین انجام دهید. این لیست دستگاه شامل آدرس‌های MAC برای همه‌ی دستگاه‌های بهم متصل (و نیز نوع، نام، سیستم‌عامل و آدرس آی‌پی دستگاه به همراه یادداشتی در خصوص اینکه چه دستگاه‌هایی دارند نرم‌افزار کسپرسکی را اجرا می‌کنند) می‌شود. اگر چیزی را دیدید که بدان تعلق ندارد می‌توانید برای بیرون کردنش از شبکه از نرم‌افزار ادمین روتر خود استفاده کرده و آن را برای همیشه بلاک کنید.

 

 

وقتی طرح شبکه پیاده‌سازی شد و مطمئن شدید هر دستگاه روی آن حضوری قانونی دارد آنوقت دستگاه‌های غریبه نخواهند توانست به شبکه اینترنتی شما‌ کانکت شوند. این بدان معناست که اگر دستگاه جدیدی راه خود را به شبکه شما باز کرد (به طور غیرقانونی) Kaspersky Security Cloud به شما در این باره هشدار خواهد داد تا بتوانید سریعاً دسترسی‌اش را قطع کنید. اگر تمایلی ندارید در خصوص ملحق شدن دستگاه‌های جدید به شبکه اینترنتی‌تان هشداری دریافت کنید، کاربران ویندوزی می‌توانند با استفاده از لینک Disable notifications for this network در نوتیفیکیشن مربوطه، این هشدار را غیرفعال کنند و یا از این طریق این کار را انجام دهند:

  • پنجره‌ی اصلی اپ را باز کنید.
  • روی آیکون شبکه مرتبط با نوع کانکشن خود (برای مثال، سیمی یا بی‌سیم) از زیر پنجره کلیک کنید.
  • در پنجره‌ی Devices in my network روی آیکون منو (سه نقطه) کلیک کنید.
  • Disable notifications را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از دستورالعمل‌های فوق برای تأیید اینکه تنظیمات نوتیفیکیشن شما نشان از علایق و سلایق‌تان دارد استفاده کنید.

تازه‌‌های کسپرسکی سکیوریتی کلود

وقتی می‌گوییم Kaspersky Security Cloud شبکه خانگی شما را می‌شناسد همچنین بایست این را هم بگوییم که ما در جدیدترین نسخه‌ی آن به نقشه کانکشن‌های سیمی هم اضافه کرده‌ایم. گرچه بیشتر کانکشن‌ها این روزها وایرلس است –اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها- اما همچنین این امکان تماماً نیز وجود دارد که یکی دو تا دستگاه ثابت هم مستقیم (از طریق کابل اترنت) به روترتان وصل می‌شوند داشته باشید.

به همان سرعتی که کانکشن‌های وای‌فای دارند، دستگاه‌هایی که به حد کافی به روتر شما نزدیکند نیز هنوز می‌توانند از کانکشن ابرسریعِ اترنت بهره ببرند و بسیاری از خانواده‌ها نیز هنوز کامپیوتر دسکتاپی مرکزی بدان وصل نموده و از آن بعنوان هاپ خانگی استفاده می‌کنند. بنابراین، ما برای نسخه‌ی جدید Kaspersky Security Cloud این قابلیت دید را نیز لحاظ نموده همچنین ابزارهایی نیز برای ساده‌سازی فرآیند افزودن لایه حفاظتی به سایر دستگاه‌های کاربر نیز اضافه کرده‌ایم. این ابزارها عبارتند از توانایی در تولید کدهای QR و اشتراک‌گذاری لینک‌ها برای کمک به اعضای خانواده برای افزودن امنیت کسپرسکی به دستگاه‌هایشان.

 

 

قابلیت‌هایی چون بررسی خودکار آدرس‌ ایمیل‌ها برای نشتی‌های اطلاعاتی احتمالی نیز گسترش یافته است. Account Check همین الانش هم به کاربران اجازه می‌دهد در جریان باشند آیا داده‌ای مربوط به آدرس‌های ایمیل‌شان در محیط آنلاین نشت شده است یا خیر؛ این قابلیت اکنون کاربردی آسانتر دارد و به طور اتوماتیک آدرس‌های ایمیلی را که کاربران موقع لاگین شدن به اکانت‌ها وارد می‌کنند بررسی کرده و همچنین برای کاربران آپشن افزودن آدرس‌ ایمیل را به فهرست آدرس‌هایی که این محصول بررسی‌شان می‌کند در نظر گرفته است.

 

 

امنیت شبکه خانگی و فراتر از آن

امنیت‌دهی به شبکه اینترنتی خانگی‌تان همچنین دلیل دیگریست برای نصب بهترین راهکار امنیتی موجود. نظر به اینکه هر چیزی در این جهان به هر چیز دیگری متصل است و در این میان مجرمان سایبری نیز مدام در تلاشند از آسیب‌پذیری‌های امنیتی سوءاستفاده کنند نمی‌شود فقط یک توصیه‌ی ساده امنیتی کرد: این اقدام پیشگیرانه نیازمند یک محصول است؛ محصولی که در نهایت بتوانند شبکه اینترنتی شما را تحت سیطره‌ی خود بگیرد. ماژول تخصصی Kaspersky Security Cloud برای امنیت شبکه خانگی اقدامات کنترل کاربران خانگی را نیز لحاظ می‌کند.

 

[1] Kaspersky Security Cloud

[2] iteration

[3] Kaspersky Security Cloud

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.