چطور تیک‌تاک می‌تواند به تحصیل فرزندانتان کمک کند؟

31 شهریور 1399 چطور تیک‌تاک می‌تواند به تحصیل فرزندانتان کمک کند؟

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ در نگاه اول، به نظر نمی‌رسد تیک‌تاک –این پلت‌فرم اجتماعیِ شاد و سرگرم‌کننده- بخواهد چیزی بیش از ویدیوهای اعتیادآور رقص و چالش‌های پرخطر ارائه دهد؛ اما این نرم‌افزار میزبان محتواهای آموزشی نیز هست (و البته هر روز دارد این محتواها را بیشتر هم می‌کند)؛ فقط باید بدانید چطور می‌شود این محتواها را پیدا کرد. در ادامه با ما همراه شوید تا توضیح دهیم چطور می‌شود در راستای آموزش فرزندان خود از تیک‌تاک کمک بگیرید.

جستجوی محتواهای آموزشی در تیک‌تاک؟

فیدهای رسانه‌های اجتماعی به طور تصادفی کنار هم قرار نمی‌گیرند؛ بلکه آن‌ها مبتنی بر علایق و سلایق کاربران هستند. اگر مدام ویدیوهای بامزه‌ی گربه‌ها را لایک می‌کنید بیشتر برایتان از این ویدیوها آورده می‌شود. به همین سادگی. با این حال شما می‌توانید انواع کارامدتری تر از محتواها را در تیک‌تاک پیدا کنید. بعنوان مثال، معلمین مقاطع ابتدایی تا آموزش عالی، دانشمندان از هر نوعی، مورخین، منتقدین هنر و سایر متخصصین و مشتاقان سراسر جهان از اکانت‌های تیک‌تاک خود برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه خود استفاده می‌کنند؛ آن‌ها آزمایشات داخل لابراتوار خود را به نمایش می‌گذارند، مسئله‌های ریاضی را حل می‌کنند، رویدادهای تاریخی را تعریف می‌نمایند و غیره. در اصل، برای اینکه بتوانید اکانت تیک‌تاک خود را به منبع آموزشی جذابی تبدیل کنید فقط باید ویدیوهای آموزشی جذاب را تماشا کرده و آن‌ها را لایک کنید.

چطور محتواهای آموزشی را در تیک‌تاک پیدا کنیم؟

خوب لابد می‌پرسید چطور می‌شود این محتواهای آموزشی را پیدا کرد؟ ابتدا با هشتگ‌ها شروع می‌کنیم- همین علامت # به اضافه‌ی یک کلمه یا عبارتی کوتاه در خصوص موضوعی خاص از دوره‌های آموزشی سال جاری (مانند antarctic# یا climatechange#). اینها چندتایی هشتگ هستند که می‌توانید با آن‌ها فید آموزشی تیک‌تاک خود را بسازید:

learnontiktok#

این تگ در مورد ویدیوهای آموزشی کاربرد دارد اما شاید همچنین شامل لایف‌هک‌های مختلف، توصیه‌ها و غیره نیز بشود. گرچه این هشتگ مأموریتی گسترده دارد اما افزودن آن به سرچ‌های خود ممکن است شما را در دریافت برخی ویدیوهای مفید کمک کند.

 [schoolsubject]#

مدت طولانی‌ را در مدرسه سر کردیم؛ از این رو از هشتگ‌های مختلف مبتنی بر میزان یادگیری و موضوع مربوطه استفاده کنید. برای مثال، برای پیدا کردن ویدیوها و اکانت‌های آموزشی مربوط به ریاضی شاید بهتر باشد پیش از ریز شدن روی مفاهیم مانند longdivision# (که مخصوص دانش‌آموزان جوانتر است) یا planets# (که مخصوص رشته‌ی اخترفیزیک است) از مفاهیم مادر یا عناوینی که همچون چتری، ریزمفاهیم را در خود دارند استفاده کنید (برای مثال math# یا algebra#). شما همچنین می‌توانید شروع کنید به استفاده از عبارات کلیدی مانند «اعداد منفی». تگ history# می‌تواند ویدیوهای آموزشی بسیاری را در مورد تاریخ به شما ارائه دهد. برای دریافت نتایج متمرکزتر historyfacts#، ancientcivilizations#، wwii# و غیره را نیز اضافه کنید. درست مانند ریاضی، استفاده از واژگان خاص‌تر، نتایج را بیشتر فیلتر می‌کند. البته که تیک‌تاک همچنین کلی هم ویدیوی مفید برای زبان‌آموزان خارجی دارد. به نام زبان خود speaking یا language را اضافه کنید؛ مانند russianspeaking# یا germanlanguage#. بطور کلی در این مقاله کوتاه سعی کردیم توضیح دهیم پلت‌فرم تیک‌تاک فقط برای سرگرم کردن شما ساخته نشده و شما می‌توانید از آن برای مقاصد آموزشی نیز استفاده کنید. بنابراین باری دیگر تکرار می‌کنیم که ابتدا باید کمی وقت روی نیوزفید خود گذاشته و قسمت توصیه‌ها (recommendations) را با دقت تنظیم کنید. شاید کمی زمان ببرد اما در نهایت نتیجه‌ی زحمات خود را خواهید گرفت.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.