کسپرسکی سکیوریتی و وی‌پی‌ان: محافظت کامل برای دستگاه‌های اندرویدی

11 اردیبهشت 1402 کسپرسکی سکیوریتی و وی‌پی‌ان: محافظت کامل برای دستگاه‌های اندرویدی

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ اخیراً تیم کسپرسکی از خط تولید کاملاً جدیدی که اکنون نامش Kasperky ساده است رونمایی کرده و در نتیجه محافظت ما اکنون دوستانه‌تر و قابل‌سفارشی‌سازی‌تر شده است. امروز قصد داریم از راهکار امنیتی‌مان برای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های اندرویدی که کسپرسکی سکیوریتی و وی‌پی‌ان[1] نام دارد و جایگزین کسپرسکی سکیوریتی برای اندروید[2] است با شما بگوییم. با ما همراه باشید.

محافظت پریمیوم برای دستگاه‌های اندرویدی

این محصول تا مدت‌هاست که قابلیت‌هایی ورای یک آنتی‌ویروس ساده داشته و با کلی تهدیدهای دیگر نیز مقابله می‌کند اما مبارزه با بدافزارها البته که وظیفه‌ی اصلی‌اش برای ما در کسپرسکی بود. این مسئله را همیشه تأکید می‌کنیم که شما نه تنها باید از کامپیوترهای دسکتاپی و لپ‌تاپ‌هایتان که همچنین از سایر دستگاه‌ها نیز باید محافظت کنید زیرا آن‌ها هم در خود داده‌های مهمی را ذخیره کرده‌اند. محافظت از اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها بسیار اهمیت دارد (ما در آن‌ها کلی مکاتبه کرده‌ایم، کارهای بانکی تجاری انجام داده‌ایم و یک عالم اطلاعات حساس از عکس گرفته تا ردیابی لوکیشن در آن‌ها داریم). ما به امنیت همه دارندگان دستگاه موبایل اهمیت می‌دهیم و از این روست که اپ اندروید آپدیت‌شده‌مان مهم‌ترین قابلیت‌های امنیتی را رایگان ارائه داده؛ این درحالیست که طیفی از گزینه‌های عضویت نیز استفاده از اپ و ابزارهای امنیتی را آسان‌تر کرده است.

در سریعترین حالت، اسمارت‌فون‌تان برای پیدا شدن ویروس‌ها، آگهی‌افزارها و اپ‌هایی که ممکن است مهاجمین برای حمله به شما استفاده کنند اسکن می‌شود و با در اختیار داشتن عضویت‌ها این آنتی‌ویروس خودکار همه فایل‌ها و اپ‌های جدید را اسکن کرده و همچنین می‌تواند برای اجرا در هر زمانی که شما تعیین تنظیم گردد.

اینترنت امن...

با Kaspersky Security & VPN گشت‌زنی اینترنتی شما امن و امان خواهد بود.

  •         وب‌گردی امن[3] پیش از باز کردن وبسایت‌ها آن‌ها را بررسی کرده و آن‌هایی را که مخرب یا فیشینگ هستند بلاک می‌کند. همچنین از پرداخت‌های آنلاین شما و داده‌های شخصی‌تان محافظت می‌کند.
  •         حریم‌شخصی اجتماعی[4] در سرویس‌های محبوب، تنظیمات حریم‌شخصی شما را بررسی می‌کند، به شما اجازه می‌دهد ببینید کدام داده دارد جمع‌آوری می‌شود و می‌تواند هر زمان شما بخواهید اشتراک‌گذاری آن را متوقف کند.
  •         پیام‌رسانیِ امن[5] متن‌ها و پیام‌های فوری را چک کرده و لینک‌های خطرناک و فیشینگ را بلاک می‌کند.
  •         بررسی‌کننده‌ی نشت داده[6] هم روی اینترنت و هم دارک‌وب حواسش به داده‌های شخصی شما هست (از شماره کارت اعتباری‌تان گرفته تا اطلاعات امنیت اجتماعی). اگر داده‌های شما به طور عمومی قابل‌دسترسی شود بررسی‌کننده‌ی نشت داده به شما هشدار خواهد داد.
  •         اسکم جدیدی این روزها باب شده که از کدهای مخصوص کیوآر برای مجاب کردنتان به رسیدن به فرضاً وبسایت فیشینگ استفاده می‌کند. اسکنر کیوآرِ امن به شما اجازه می‌دهد با دسترسی به اطلاعاتی که در کدها رمزگذاری شدند کدهای کیوآر و بارکدها را به طور امن اسکن کنید تا بدین ترتیب بشود هر لینکی را که در خود گنجانده‌اند بررسی کرد.

و وی‌پی‌ان...

همانطور که از عنوان پیداست، این محصول نه تنها شامل آنتی‌ویروس و قابلیت‌های امنیتی می‌شود که همچنین یک وی‌پی‌ان زندگی دیجیتال شما را ساده‌تر و امن‌تر نیز می‌کند. ما از پیش توضیح داده‌ایم چرا وی‌پی‌ان ضروری است و وی‌پی‌ان ما همیشه در تست‌های عملکرد، حریم خصوصی و شفافیت برنده‌ترین است. حتی در نسخه رایگان Kaspersky Security & VPN شما در روز 300 مگابایت ترافیک دارید (بدون توانایی در انتخاب سرور) و این درحالیست که عضویت‌های پلاس و پریمیوم به شما ترافیک نامحدود و انتخاب 99 لوکیشن در 80 کشور را (با بیش از 2000 سرور بکارگرفته‌شده) می‌دهد. و با چند ترفند می‌توانید وی‌پی ان خود را در بالاترین حد خود توربوشارژ کنید.

بعلاوه‌ی مدیریت دستگاه...

علاوه بر همه اینها، درک عمیق ما از اینکه اندروید چطور کار می‌کند به ما اجازه می‌دهد با فیکس کردن نقاط آسیب‌پذیر در تنظیمات پیش‌فرض (با مدد گرفتن از قابلیت Weak Setting Scan) از دستگاه شما محافظت کنیم. My Apps نیز قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد ببینید چه اپ‌هایی روی اسمارت‌فون شما نصب هستند، چه زمانی آخرین باری بوده که ازشان استفاده کرده‌اید، چقدر فضا را گرفته‌اند و مهمتر از همه برای دسترسی به داده‌های شما چه مجوزهایی در اختیار دارند. همچنین می‌توانید امنیت اپ‌ها را به طور جداگانه بالا ببرید: App Lock دسترسی به برخی اپ‌ها را با کد یا اثر انگشت کنترل می‌کند. بدین‌ترتیب حتی چنانچه فردی مهاجم هم به گوشی قفل‌نشده شما دسترسی داشته باشد هنوز نخواهد توانست اپ‌هایی را که حاوی اطلاعات حساس هستند باز کند- برای مثال مسنجرها، اپ‌های بانکی یا کلاینت‌های ایمیل.

صبر کنید! دستگاه من کو؟!

هر دارنده اسمارت‌فونی با ترس اینکه روزی گوشی‌اش را از دست بدهد زندگی می‌کند. البته که Kaspersky Security & VPN نمی‌تواند جلوی گم شدن یا سرقت گوشی را بگیرد اما می‌تواند عواقب را مدیریت کرده و پیدا کردن گوشی را به مراتب آسان کند. بعد از روشن کردن قابلیت  Where Is My Device روی My Kaspersky می‌توانید از را دور:

  •         لوکیشن دستگاه مفقود را دریافت کرده، آن را قفل کنید و روی نمایشگر دستگاه قفل‌شده پیامی را نمایش دهید.
  •         هشدار بسیار بلندی را روی دستگاه روشن کنید.
  •         ریست فکتوری انجام دهید (شامل پاک کردن حافظه).
  •         از فردی که در وضعیت فعلی گوشی شما دستش است عکس مدل بازداشتی (اصطلاحاً ماگ‌شات[7]) بگیرید.

افزون بر این،SIM Watch نیز وقتی فردی سیم‌کارت جدید وارد گوشی می‌کند دستگاه را قفل می‌کند و این درحالیست که Uninstallation Protection نیز نمی‌گذارد اپ کسپرسکی از حالت نصب خارج شود. همچنین نمی‌گذارد تغییر و خللی در تنظیمات سیستم که قصدش کاهش میزان محافظت بوده ایجاد گردد. هر عملی از این دست به بلاک شدن دستگاه به طور فوری منجر خواهد شد و بله همین اینها رایگان است!

نمایشگر خانه هوشمند یا «با وای‌فای من بازی در نیاور»

قابلیت مهم دیگر محافظت شبکه خانگی است که بسیار هم ساده کار می‌کند: بعد از نصب کسپرسکی، این اپ شبکه شما را اسکن کرده همه دستگاه‌های متصل به آن را پیدا نموده (هم با وای‌فای و هم با کابل)، اطلاعات در مورد آن‌ها را جمع کرده و نقشه‌ شبکه‌ای که برای کاربر معمولی قابل‌فهم باشد تولید می‌کند. این مپ به شما اجازه می‌دهد هر زمانی متوجه شودید چه دستگاه‌های روی شبکه خانگی شما هستند و اینکه توسط کسپرسکی محافظت می‌شوند یا نه. این خصوصاً وقتی کلی کامپیوتر، اسمارت‌فون و/یا تبلت در خانه وجود دارد کارامد است. در چنین سناریویی راحت می‌شود فراموش کرد روی برخی‌شان محافظتی وجود ندارد. راهکار امنیتی ما سپس همه دستگاه‌هایی را که به شبکه خانگی‌تان وصل هستند نظارت کرده و وقتی فردی جدید ظاهر می‌شود هشدار را صادر می‌کند. این به شما اجازه می‌دهد جلوی مهمان ناخوانده یا هر مورد مشکوکی را بگیرید.

بیشتر قابلیت‌های فوق‌الذکر را می‌توانید در حالت رایگان هم استفاده کنید و اگر ترجیح می‌دهید به همه قابلیت‌های Kaspersky Security & VPN با دریافت عضویت دسترسی پیدا کنید می‌توانید آن را مستقیم در اپ انتخاب و فعالسازی کنید. اکنون می‌توانید تا سقف 5 دستگاه را روی اندروید، آی‌اواس و ویندوز یا مک‌اواس محافظت کنید: هرگز کاور کردن این همه دستگاه به این راحتی نبوده است.

پی‌نوشت: عضویت همچنین شامل مدیر کلمه عبور است که به طور امنی از همه پسوردهای دستگاه‌ها محافظت کرد و به طور خودکار آن‌ها را همگام‌سازی می‌کند.

 

[1] Kaspersky Security & VPN

[2] Kaspersky Internet Security for Android

[3] Safe Browsing 

[4] Social Privacy

[5] Safe Messaging

[6] Data Leak Checker

[7] mugshot

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.