پروژه ی Earth-2050: نگاهی اجمالی به آینده

14 اسفند 1395 پروژه ی Earth-2050: نگاهی اجمالی به آینده

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران) آیا در حال حاضر شخصی وجود دارد که برای پی بردن به آینده ی در انتظارخود تلاشی نکند؟! هر فردی ممکن است در زندگی شخصی اش بارها به ماه آینده یا سال پیش رویش فکر کند و آن را به نحوی تصور کند، اما پیش گویان تلاش می کنند تا آینده را حدس برنند و این پیش گویی ها عمومیت به خصوصی دارد، زیرا که تلاش آن ها برای حدس آینده، دهه ها و قرن های پیش رو است. در لابراتوار کسپرسکی ما تصمیم گرفتیم تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و در مورد آن بحث کنیم:

کارشناسان و آینده نگرهای متخصص ما در حیطه ی تخصص خود توانستند آینده را تا حدودی حدس بزنند و آن را در کنگره ی جهانی موبایل سال 2017 در بارسلونا به عنوان بخشی از پروژه ی Earth-2050 ارائه دهند. این اولین بار نیست که تیم ما آینده را پیش بینی می کند، پیش بینی های بسیاری تا به حال وجود داشته است که توسط متخصصان ما مطرح شده است. اما این پیش بینی استثنایی تر است و به زودی علت آن را متوجه خواهید شد.

شما دهه های پیش رو را چگونه می بینید؟

یک روز زندگی دکتری جوان

سال 2050 فرا رسیده است. یک دکتر جوان به نام توماس در خواب است. او فرد سازنده ای است: چندین سال گذشته او ایمپلنت مغزی داشته بود و به او کمک کرد تا بتواند هنگام خواب مطالعه داشته باشد. او در حال حاضر 7 زبان را می داند و در حال یادگیری هشتمین زبان است. هنگامی که او از خواب بیدار شود، شصت کلمه ی جدید را خواهد دانست.

هنگامی که صبح می شود، توماس طبق معمول دندان های خود را مسواک می زند( حتی در سال 2050 هم افراد دندان های خود را مسواک می زنند)، صبحانه ی خود را می خورد و آخرین اخبار را در اینترنت می خواند. خانه ی او برای سلیقه های امروزی کمی عجیب و غریب بنظر می رسد. به طوری که هیچ صفحه ی نمایشی در هیچ نقطه از خانه وجود ندارد. به جای آن ها، توماس با استفاده از لنزهای هوشمند با فهرست شبکه ی جهانی وب تماس حاصل می کند، به طوری که تصاویر در سمت راست چشمان او ظاهر می شوند.

بعد از صبحانه توماس به سمت ماشین اش می رود و با اشاره و به لطف چیپ بسیار ساده و خاص در دستانش آن را روشن می کند. چیپ ها در زمان آینده گذرنامه و دیگر اطلاعات احراز هویت را در خود ذخیره می کنند. این خودروی به صاحبش سلام می کند و خود را برای مسیر آماده می کند.

در طول مسیر، توماس با استفاده از لنز هوشمند خود در حال صحبت با دوستش است. دوستش از مدل موی جدید توماس و ریشی که گذاشته است احساس رضایت می کند. با این حال توماس در ظاهر خود تغییر جدید نداده است و فقط این چیزها را به تصاویر مجازی خود اضافه کرده است.

پس از توقفی کوتاه برای نوشیدن یک فنجان قهوه، توماس، توماس 2 را در اداره ملاقات می کند. توماس 2 دستیار مجازی توماس است که به او برای انجام امور کاری اش کمک می کند. توماس در حال حاضر چند مقاله ی اداری کارکنان را بررسی و امضا می کند و عملکرد روبات پزشکی را بررسی می کند تا مطمئن شود همه چیز را تحت کنترل نگه داشته است. تمام بیماران وضعیت خوبی دارند و به همین خاطر هم توماس می تواند برای مشاوره نزد بیماران خود برود.

توماس در بارسلونا زندگی می کند، اما اولین بیمارش، آقای مولر در مونیخ زندگی می کند. آن ها توانستند از طریق یک کانال خصوصی و محافظت شده با استفاده از تماس لنزهای هوشمند ارتباط برقرار کنند. آقای مولر یک ربات پزشک خانگی دارد که آزمایش خون و آنالیز و نتایج آن را به توماس می فرستد. به طوری که توماس برای کار خود به این اطلاعات نیاز دارد.

در پایان روز کاری، توماس احساس می کند که به استراحت نیاز دارد. او به پارکی ضداجتماعی می رود، (جایی که هرکسی می تواند هرکاری که دلش میخواهد انجام دهد بدون اینکه کسی آن ها را نگاه کند). امروز توماس، بتمن است. او پوششی محافظ بر تن دارد و برای پیدا کردن راهش به Arkham Asylum نیاز دارد. دو ساعت بعد، توماس با خستگی بسیار پارک را ترک می کند و به سمت خانه می رود، اما او راضی است زیرا که به مرحله ی پنجم رسیده و یک مرحله ی دشوار را پشت سر گذاشته است.

همه چیز متفاوت خواهد بود

شاید باور این داستان کمی سخت باشد و بسیاری از افراد آن را با شک و شبهه بخوانند. به طور مثال، پیش گوی Ian Pearson، شخصی که ما را در پروژه ی Earth-2050 یاری کرد، مطمئن است که ما در آینده هیچ گاه ربات پزشکی نخواهیم داشت. شاید یک شبکه ی پزشکی بتواند جایگرین مشاوره ی یک پزشک باشد، اما کار مسئولین پزشکی کمی متفاوت است. آن ها از لحاظ روحی و عاطفی بیماران را حمایت می کنند، در صورتیکه یک ربات هرگز نمی تواند این کار را انجام دهد.

با تمام این تفاسیر Ian بر این باور است که در سال 2030 ما ربات هایی را خواهیم دید که دارای احساس و عاطفه هستند. به طور کلی، آینده کاملا نامشخص است و تفاسیر مختلفی از آن ارائه می شود.

در آینده پیغام های متفاوتی به سمت مغز انسان ها انتقال داده می شود، آن ها خیلی خوشایند نیستند، اینطور نیست؟ اما متاسفانه این پیش بینی به حقیقت می پیوندد. Stefan Tanase از تیم امنیتی ما شکی ندارد که حریم شخصی بخش مهمی از طبیعت انسان است. با این حال میبینیم که با پیشرفت تکنولوژی و مزایای زندگی دیجیتال، امنیت ما به خطر افتاده است. کاملا واضح است که با گذشت زمان امنیت هم مفهوم خود را از دست می دهد زیرا که افراد نمی توانند درک درستی نسبت به آن داشته باشند. آیا شما این ویژگی را در آینده دوست خواهید داشت؟

Earth 2050: بیایید آینده را با هم بسازیم!

در وبسایت 2050.earth، ما جزئیات بیشتری را از پیش بینی های دقیق کارشناسان امنیتی و آینده نگرهای خود از کشورهای مختلف گرفته تا سه دهه ی مهم 2030، 2040 و 2050 ارائه کرده ایم. در واقع این سایت همانند یک جهان تعاملی بنظر می رسد: شما می توانید در این وبسایت شهر خود را انتخاب کنید و پیش بینی هایی که متخصصان برای آن جا داشته اند را ببینید. پیش بینی ها می توانند شامل شهرستان ها، شهرها، کشورها و کل جهان شود.

شما می توانید دوست داشتن و نداشتن خود را با لایک و آنلایک نشان دهید و پیش بینی های خود را در این باره مطرح کنید و ببینید افراد تا چه اندازه نظر شما را حمایت می کنند. به خاطر داشته باشید که پیش بینی های تیم ما تا به حال روند بسیار خوبی را داشته است . پس به 2050.earth بروید و آینده ی پیش بینی شده را ببینید.

 منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.