رعایت نکات امنیت سایبری در جام جهانی 2018 فوتبال

12 خرداد 1397 رعایت نکات امنیت سایبری در جام جهانی 2018 فوتبال

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛هر رویداد مهمی مورد توجه مجرمان سایبری قرار می گیرد و جام جهانی فوتبال از این قاعده مستثنی نیست. برای کلاهبرداران این یک فرصتی است تا بتوانند پول و اطلاعات شخصی افرادی که برنامه ریزی کرده اند تا به سفر روند، بازی را تماشا کنند یا که تجربه ی ای کسب کنند، را بدست آوردند. در این مقاله ما چند نکته برای جلوگیری از حمله های فیشینگ به شما ارائه می دهیم:

  1. اگر شما قصد دارید تا شخصا در بازی حضور یابید، بلیط های ارزان قیمت حکم یک تله را برای شما دارند. بلیط های رسمی جام جهانی به  صورت انحصاری در وب سایت فیفا قابل دسترس قرار می گیرند. آیا همه ی آن ها فروخته شده است؟ این بدشانسی است اما نگران نباشید، چاره ای برای آن وجود دارد. اگر بلیط های خود را از جای دیگر خریداری کنید احتمالا این یک تله برای شما است، خصوصا اگر که بلیط خریداری شده خیلی وسوسه انگیز و ارزان قیمت باشد. یک وب سایت شخص ثالث می تواند شکافی را در کیف پول شما ایجاد کند و در نهایت بلیطی جعلی را در اختیار شما قرار دهد. همچنین به خاطر داشته باشید که بلیط های مسابقات کاملا شخصی هستند، بنابراین اگر از شما خواسته شد که شناسه ی بلیط خود را در ورودی استادیوم نشان دهید و جزئیات مربوط با بلیط مطابق نداشته باشند، شما برای ورود مجاز نخواهید بود.
  2. از اسپمرها یا افراد مجازی خرید نکنید. در چنین مواقعی ایمیل های شما پر از مسیج های تبلیغاتی با نرخ های استثنایی می شود که همه ی آن ها در مورد بازی های جام جهانی هستند. بدیهی است که این اشخاص حضور فیزیکی نداشته باشند و قبل از ناپدید شدن مبلغ بلیط را از شما دریافت می کنند.

3.هرگز فریب قرعه کشی ها و هدایای تبلیغاتی را نخورید. مجرمان سایبری از این شرایط استفاده می کنند، آن ها همانند حامیان مالی سفرهای رایگان و بازی های ویدئویی را به عنوان طعمه سر راه شما قرار می دهند. مسلما برخی از این موارد می توانند موثق و واقعی باشند اما در اکثر موارد این ایمیل های فیشنگ هستند و سعی دارند تا اطلاعات شخصی شما را به ازای برنده شدن، بلیط رایگان بازی یا سفر به سرقت ببرند. برخی از مجرمان نیز کمی زیرکانه ترعمل می کنند و سعی بر این دارند تا لوگین و پسوردها را به Origin gaming اضافه کنند، این در حالی است که آن ها با استفاده از  لینک ها و وارد کردن اطلاعات خود یک نسخه ی رایگان از FIFA 2018 را کپی می کنند.

4. از خدمات وب سایت های مشکوک  یا بلیط های ارزان قیمت استفاده نکنید. ما قبلا در این مورد صحبت کرده بودیم و شفاف سازی آن تکرار مکررات می شود:هتل، پروازها و بلیط های خود را تنها از وب سایت های قابل اعتماد رزرو کنید. بنابراین پس از آنکه مطمئن شدید که یک وب سایت رسمی و قابل اعتماد است و نه فیشینگ اطلاعات شخصی خود را وارد و عملیات رزرو را انجام دهید.  

5. پخش بازی را تنها در وب سایت های رسمی شریک فیفا تماشا کنید. برخی از سرویس های استریم، کاربران را به وب سایت های غیر رسمی هدایت و در نهایت آن ها را با یک وب ماینر یا حتی بدتر آلوده می کنند. هیچ شانسی را به مجرمان ندهید و یک راهکار امنیتی قوی با قابلیت آنتی ویروس و آنتی فیشینگ همانند اینترنت سکیوریتی کسپرسکی را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

6. اگر برای مشاهده ی بازی به روسیه سفر می کنید حتما برای اتصال به اینترنت از VPN استفاده کنید. پس از تلاش دولت روسیه برای عملیات خارج کردن دسترسی، سایت های محبوب بسیاری فیلتر هستند. از این رو مجرمان از فرصت استفاده می کنند و وب سایت های جعلی آن ها را به دست می گیرند. برای جلوگیری از اتصال به وب سایت های جعلی از یک VPN استفاده کنید.

 منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.