فرزندان شما در اینترنت چه چیزی را جستجو می‌کنند؟

13 خرداد 1397 فرزندان شما در اینترنت چه چیزی را جستجو می‌کنند؟

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛بر کسی پوشیده نیست که این روزها نسل جوان وقت زیادی را به صورت آنلاین می‌گذراند. تصور اینکه کودکان و نوجوانان بدون تلفن هوشمند و حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی روزگار بگذرانند بسیار دشوار است. اما آیا در مورد اینکه در این سرزمین پهناور جهانی واقعا به دنبال چه هستند نظری دارید؟

راهکار ما یعنی Kaspersky Safe Kids به والدین اجازه می‌دهد که زندگی مجازی کودکان را از یک فاصله محتاطانه مشاهده کنند و همچنین به کمک آن به جمع‌آوری آمار شامل عبارات جستجو شده بپردازند. در ذهن نسل جوان‌تر چه چیزی می‌گذرد؟

ترندینگ فعلی: ویدیو

کودکان امروز در اینترنت بیشتر به محتواهای ویدیویی علاقمند هستند (17/25 درصد از کل نمایش‌ها): اغلب به صورت کارتن، وی-لاگ و بازی‌های موجود درYouTube و Twitch.

به طرز عجیبی، کودکان نسل جدید از تماشای بازی دیگران بیشتر لذت می‌برند تا اینکه خودشان هم بازی کنند.

سریال‌های انیمیشنی نیز همچنان مورد علاقه باقی مانده‌اند و اغلب در نمایش‌های ژاپنی و چینی زبان چشمگیر هستند.

گم شده در معنا

رایج ترین موضوع جستجو پس از ویدئو خدمات ترجمه مانند Google Translate است (59/13 درصد از کل نمایش‌ها). نسل جوان‌تر اجازه نمی‌دهد که یک چیز کوچک مثل ندانستن یک زبان جلوی اکتشافات آنلاین او را بگیرد.

زندگی بدون شبکه‌های اجتماعی زندگی نیست

موضوع مورد علاقه دیگر ارتباطات آنلاین شامل اشتراک عکس‌ها است که 88/9 درصد از کل نمایش‌ها را به خود اختصاص داده است. کودکان در پذیرفتن شبکه‌های اجتماعی سریع بوده و دائما در حال جستجوی رایج‌ترین و بهترین آن مانند Facebook، VKontakte و Tumblr هستند. تقاضای Gmail نیز بالاست. ضمن اینکه خدمات دوستیابی آنلاین بر خلاف آگهی‌های vlog در جلب توجه نسل جدید موفق نبوده است.

یک لحظه صبر کنید، از مسایل غیر اخلاقی خبری نیست؟

بسیاری از والدین همچنان از اینکه فرشته‌های نه چندان کوچکشان تنها به بازی‌های کامپیوتری و محتواهای مرتبط با بزرگسالان علاقمند هستند واهمه دارند. اما این دو سرگرمی به ترتیب با 09/9 و 59/8 درصد در جایگاه چهارم و پنجم قرار می‌گیرند و محبوبیتشان نیز رو به افول است.

آمار نشان می‌دهد که در سال 2017-2018 تنها 74/0 درصد از کودکان در سراسر دنیا بر روی سایت‌های غیراخلاقی کلیک کرده‌اند (در مقایسه با سال 2016-2017 که 16/1 درصد و سال قبل از آن 49/1 درصد بوده است). درست است، هم بازی و هم محتوای مربوط به بزرگسالان در همه جای شبکه‌های اجتماعی رایج یافت می‌شود اما همچنان با اطمینان می‌توان گفت که جزء علائق نسل‌های فعلی و بعدی نیست.

دانش مشروع

موردی که آخر است اما کمترین نیست، یک سورپرایز خوشایند برای والدین است. جایگاه ششم (با 86/4 درصد) لیست رایج‌ترین عبارت‌های جستجو به موضوعات مرتبط با مطالعه مربوط است. برای مثال، کودکان مدرسه‌ای انگلیسی زبان برای اطلاعاتی در مورد فضا و علوم عمومی به اندازه دیکشنری‌ها و تیزرهای ریاضی جستجو انجام داده‌اند. این در حالی است که کودکان چینی بیشتر نسبت به تاریخ و فرهنگ مشتاق هستند.

 منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.