چگونه می توان زمان اتصال به وای فای عمومی امن ماند؟

24 مرداد 1397 چگونه می توان زمان اتصال به وای فای عمومی امن ماند؟

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ استفاده از وای فای عمومی و رایگان در مکان های مختلف ساده ترین راه است که اغلب کاربران انتخاب می کنند. اما آیا واقعا انتخاب این راه ایمن است و می توان به این شبکه ی عمومی اعتماد کرد؟

به طور معمول شبکه های وای فای عمومی خصوصا هنگامی که رایگان و فری هستند، محافظت نشده هستند. آن ها اغلب تنها از یک پروتکل رمزنگاری شده ی ساده یا حتی رمزنگاری نشده استفاده می کنند. در چنین مواقعی، اطلاعات محرمانه ی شما (همانند کلمات عبور، شماره ی کارت های اعتباری) می تواند به دست هکرها بیفتد. علاوه بر این هکرها می توانند با محتویاتی که شما دانلود می کنید ظاهر شوند، به عنوان مثال آن ها یک صفحه ی وب تغییر یافته را ظاهر کنند یا یک برنامه ی آلوده را به عنوان یک برنامه ی مشروع جا بزنند.

 

 

هر زمان که شما به شبکه های وای فای متصل می شوید، اینترنت سکیوریتی کسپرسکی تمامی آسیب پذیری ها را اسکن می کند. اگر شما به یک شبکه ی وای فای ناامن متصل شده باشید، راهکار امنیتی یک اعلان را برای شما نمایان می کند که شبکه ای که به آن متصل هستید، به اندازه ی کافی محافظت نمی شود.

 

 

شما می توانید این اعلان ها را در تشخیص آسیب پذیری وای فای فعال یا حتی غیر فعال کنید. برای انجام این کار تنظیمات اینترنت سکیوریتی خود را باز کنید، به بخش Protection Center و در نهایت Firewall بروید. در بخش فایروال چک باکس ها را تیک بزنید یا تیک آن ها را بردارید.

  • اطلاع رسانی از تمامی آسیب پذیری ها هنگامی که شما به شبکه ی وای فای متصل هستید. با فعال کردن این ویژگی در اینترنت سکیوریتی کسپرسکی اگر یک آسیب پذیری در شبکه ی خانگی یا عمومی شما وجود داشته باشد شناسایی خواهد شد.
  • هشدار و مسدود سازی در مورد انتقالات ناخواسته کلمات عبور از طریق اینترنت. با فعال سازی این گزینه، اینترنت سکیوریتی کسپرسکی تلاش صورت گرفته را برای ارسال پسورد در یک شبکه ی عمومی یا حتی خانگی و خصوصی، مسدود می کند.

 

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.