چگونه مقابل باج افزارها بایستیم و از اطلاعات مهم خود محافظت کنیم؟

28 مرداد 1397 چگونه مقابل باج افزارها بایستیم و از اطلاعات مهم خود محافظت کنیم؟

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ اگر اینترنت یار همیشگی شما در زندگی است پس مطمئن باشید که یک روز ممکن است سر راه شما یکی از گونه های مخرب قرار گیرد. در بین گونه های مخرب باج افزارها بیشترین میزان آسیب را در بین کاربران تا به حالا داشته اند. از بین تمام قربانیان ممکن است شما جزء آن دسته ای باشید که با دیدن صفحه ی مربوط به پرداخت باج تسلیم شوید و برای پرداخت این پول اقدام کنید و تصور کنید که داده های رمزنگاری شده ی شما با پرداخت این مبلغ باز خواهند گشت.

اما هیچ گاه اینگونه نبوده است، زمانی که کامیوتر شما تحت کنترل مجرمان قرار گیرد آن ها به هر روشی از شما باج را دریافت می کنند، حتی به قیمت از دست رفتن تمام اطلاعات مهم سیستم شما!

 

 

شناسایی باج افزارها چیزی نیست که ما بتوانیم با چشم نظاره گر آن ها باشیم، تشخیص آن ها نیازمند الگوریتم های پیچیده ای است که به همین منظور نوشته و قادرند تمام فعالیت های مجرمان را مسدود و سیستم را تحت کنترل گیرند. مجرمان از راه های مختلفی دست به حمله می زنند که در بسیاری از مواقع بهترین و اثرگذارترین راه پیشگری مقابل آن ها است. مجرمان سایبری کیبردهای شما را ثبت و ضبط می کنند و هنگام وارد کردن اطلاعات حساس بانکی شما حساب را قبل از شما خالی و آسیب های مالی کلانی را به شما می زنند.

در این بین راهکارهای امنیتی می توانند به کاربران برای محافظت در برابر باج افزارها نقش مهمی را ایفا کنند. به عنوان مثال اینترنت سکیوریتی کسپرسکی با ویژگی به بنام Protection against screen lockers قادر است اطلاعات حساس شما را در برابر کی لاگر ها محافظت کند. بدین ترتیب کی لاگرها موفق به سرقت اطلاعات شما نخواهند شد.

 

 

برای فعال کردن این ویژگی در راهکار امنیتی اینترنت سکیوریتی خود شما بایستی یک سری تنظیمات را انجام دهید. به بخش Protection Center در راهکار امنیتی خود مراجعه کنید و به بخش System Watcher بروید و اطمینان حاصل کنید که تیک گزینه یDetect and close screen lockers زده شده باشد.

 

 

بدین ترتیب ویژگی امنیتی بسیار مهمی در راهکار امنیتی شما فعال خواهد شد که مجرمان قادر به ضبط و ثبت اطلاعات شما نخواهند بود.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.