چگونه مرورگر خود را در برابر ابزارهای تبلیغاتی محافظت کنیم؟

04 شهریور 1397 چگونه مرورگر خود را در برابر ابزارهای تبلیغاتی محافظت کنیم؟

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید نرم افزارهای رایگان را از سراسر اینترنت نصب کنید؟ اگر چنین است به احتمال زیاد برای طی کردن مراحل بدون هیچ توجهی بر روی یک دکمه ی “Next” کلیک کرده اید، اینطور نیست؟

اگر که اینکار را انجام داده اید خیلی ناراحت نباشید چون کاربران بسیاری هستند که این کار را انجام می دهند. اکثریت کاربران این گونه هستند. این کار در واقع تله ای است که توسط توسعه دهندگان ابزارهای تبلیغاتی برای کاربرانی که توجهی به اتفاقات داخل اینترنت ندارند در نظر گرفته می شود.

مواقع بسیاری وجود دارد که شما یک برنامه ی کاملا مفید را از اینترنت دریافت می کنید و تصور می کنید که این برنامه به درستی عمل می کند. اما چند لحظه بعد متوجه متفاوت بودن برنامه خواهید شد زیرا این برنامه ها تحت کنترل ابزارهای تبلیغاتی قرار گرفته اند. متاسفانه با خاموش و روشن کردن سیستم هم تغییری رخ نخواهد داد.

خوشبختانه راهکار امنیتی اینترنت سکیوریتی کسپرسکی به راحتی می تواند تمام موارد غیر معمول را به طور پیش فرض در مرورگر کاربران، صفحه ی اصلی و صفحه ی جستجو، در سرور پراکسی، در هنگام نصب افزونه ها، نصب پلاگین ها و یا نوار ابزار مسدود وردیابی کند.

کافی است که در تنظیمات راهکار امنیتی خود، Control of operating system changes را غیر فعال کنید که تلاش هرگونه ابزارهای تبلیغاتی را برای مرورگر شما مسدود و ردیابی کند.

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.