نحوه ی پاک کردن اطلاعات حساس از روی دستگاه های هوشمند به سرقت رفته یا گم شده

04 شهریور 1397 نحوه ی پاک کردن اطلاعات حساس از روی دستگاه های هوشمند به سرقت رفته یا گم شده

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ سرقت دستگاه های هوشمند و یا گم کردن آن ها این روزها ممکن است برای هر کاربری پیش بیاید. اطلاعات شخصی درون تلفن های هوشمند برای هر شخصی حائذ اهمیت است و هیچ کاربری به هیچ عنوان مایل به خواندن و دیدن آن ها توسط افراد دیگر نخواهد بود. با این حال در بسیاری موارد پیش می آید که دستگاه های هوشمند ما خارج از کنترل ما قرار می گیرند و نمی توانیم به محدود سازی اطلاعات درون آن ها اقدام کنیم.

 

 

اگر به هر دلیلی گوشی شما گم یا به سرقت رفته است، ممکن است بخواهید داده های درون دستگاه خود را حذف و یا آنها را مسدود سازید. به لطف راهکار امنیتی کسپرسکی چنین امکانی برای شخصی که دستگاه خود را گم می کند وجود دارد. کافی است که این راهکار را نصب و مراحل زیر را طی کنید.

- همیشه دستگاه خود را برای بدترین سناریوها آماده کنید تا بتوانید در مواقع ضروری آمادگی پاک کردن اطلاعات را داشته باشید. برای آماده سازی مراحل زیر را دنبال کنید:

1. در پنجره ی اصلی برنامه، پنل برنامه را باز کنید و بر روی Settings کلیک کنید.

2. بر روی گزینه ی Anti-Theft کلیک کنید. سپس بر روی secret code کلیک و Enter را بزنید.

 

 

3. بر روی Allowed commands بزنید و چک باکس های زیر را طبق موارد ذکر شده تغییر دهید:

  • Full Reset را به منظور حذف تمام داده ها و تنظیم کامل و مجدد دستگاه در هنگام اضطراری فعال کنید.
  • Data Wipe را به منظور پاک کردن داده ها از راه دور فعال کنید.

4. در حال حاضر عملکرد مدیریت از راه دور دستگاه شما فعال است.

- حال بیایید ببینیم اگر دستگاه شما دزدیده یا به سرقت رفت چه کاری را می توانید انجام دهیم. برای پاک کردن داده ها از روی دستگاه گم یا به سرقت رفته از طریق مدیریت وب مراحل زیر را انجام دهید:

  • از وب سایت https://anti-theft.kaspersky.com که به حساب کاربری شما متصل است به منظور تنظیمات پیکربندی Anti-Theft component استفاده کنید.
  • نام دستگاه خود را با تب مورد نظر انتخاب کنید و بر روی Data Wipe کلیک کنید.

 

 

  • نوع داده ای که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید.
  • در پنجره ی Confirm the Wipe command بر روی Yes کلیک کنید. شما می توانید نتیجه ی دستور را در بخش Data Wipe مشاهده کنید.

 منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.