آموزش بررسی فایل های مشکوک به منظور تشخیص ویروس ها

05 شهریور 1397 آموزش بررسی فایل های مشکوک به منظور تشخیص ویروس ها

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ تاکنون در مورد اینکه چگونه می توانیم راهکار های امنیتی خود را به گونه ای پیکربندی کنیم که از سیستم ما محافظت کنند بارها صحبت کرده ایم. به عنوان مثال شما آموخته اید که چگونه یک فلش را هنگام اتصال به سیستم اسکن کنید یا که چگونه دسترسی فرزندان خود را در این باره محدود کنید.

 

 

اما گاهی پیش می آید که شرایط کمی گیج کننده می شود. اگر این چنین بود که شما اسکن فلش خود را رد کردید یا که فایل خود را از یک وب سایت غیر قابل دانلود کردید چطور؟ آیا راهی برای اسکن سریع اینگونه فایل ها وجود دارد؟ آیا راهکار امنیتی شما می تواند در این بین کاری انجام دهد؟

بله بی شک راهی وجود دارد. در این مواقع شما می توانید فایل مورد نظر خود را تنها با چند کلیک اسکن کنید. اگر راهکار امنیتیاینترنت سکیوریتی را بر روی سیستم خود به صورت نصب شده دارید، تنها با راست کلیک بر روی فایل خود و انتخاب گزینه ی Scan for viruses در منو می توانید این کار را انجام دهید. اسکن این قسمت در Task Manager ویندوز قابل نمایش است.

 

 

شما همچنین می توانید با استفاده از یک کلیک، فایل مشکوک خود را توسط راهکار امنیتی خود بررسی کنید. دیتابیس شبکه ی امنیتی کسپرسکی دقیق ترین اطلاعات را برای ارزیابی اعتبار فایل ها به شما ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهند که فایل ها و برنامه های اخیرا دانلود شده را بررسی کنید.

بر روی فایل مورد نظر خود راست کلیک کنید و Check reputation in KSN را انتخاب کنید. در پنجره ای که برای شما باز می شود، شما می توانید موارد زیر را مشاهده کنید:

  • نام فروشنده ی نرم افزار؛
  • اطلاعات کامل در مورد خود نرم افزار؛
  • تعداد کاربران کسپرسکی که از این نرم افزار استفاده می کنند؛
  • تاریخ ورود به دیتابیس شبکه ی امنیتی کسپرسکی؛
  • مسیر فایل، نسخه، تاریخ ایجاد، اندازه و ویژگی های فایل؛
  • اطلاعات کافی در مورد امضای دیجیتال؛
  • کشورهایی که این نرم افزار در آن ها به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد؛

پس از مشاهده ی موارد بالا شما می توانید فایل را برای وجود هرگونه ویروس درون آن اسکن کنید.

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.