5 توصیه‌ی امنیتی برای بازی فورتنایت

11 شهریور 1397 5 توصیه‌ی امنیتی برای بازی فورتنایت

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ محبوبیت بازی فورتنایت در بخش آنلاین با عنوان «Battle Royale»، گیم ویدیوییِ چندنفره ساخت شرکت اپیک‌گیمز، خصوصاً با انتشار نسخه‌ی اندرویدی روز به روز بیشتر می‌شود؛ اما شرکت اپیک بر خلاف اکثر توسعه‌دهندگان، دست به اقدامی جسورانه زده است: این گیم موبایل را در گوگل‌پلی نگذاشته است. حتی گوگل بیانیه‌ای خاص در این مورد صادر کرده است:

 

 

در ادامه توضیح خواهیم داد که چطور ممکن است این اقدام خطرناک باشد و باید چکار کنید که اسمارت‌فون‌، اکانت اپیک‌گیمز و پولتان در برابر این خطر مصون بماند.

  1.  نسخهی اندرویدی بازی فورتنایت را تنها از سایت رسمی آن دانلود نمایید

فورتنایت اندرویدی می‌تواند از طریق سایت اصلی گیم دانلود شود. این آسان‌ترین روش است برای جلوگیری از سایت‌های جعلی‌ای که تروجان‌هایی در لباس لانچرهای فورتنایت ارائه می‌دهند. پس از دانلود گیم می‌بایست چک‌باکس "Allow installation from third-party sources" را در تنظیمات اسمارت‌فون خود فعال نمایید. برای انجام این کار به Settings ->Security ->Third-party sources بروید.

 

 

  1. ریستِ بلاک روی نصبهای شخص ثالث را فراموش نکنید

زمانیکه فورتنایت را روی اسمارت‌فون یا تبلت اندرویدی خود نصب کردید، به خاطر داشته باشید گزینه‌ی Third-party sources را در تنظیمات اندروید خاموش کنید.

اجازه‌ی نصب از منابع شخص ثالث به طور خودکار اسمارت‌فون را به لحاظ امنیتی ضعیف می‌کند چراکه بدین‌ترتیب هر چیزی از هر کجا قابلیت نصب پیدا خواهد کرد. چنین موقعیتی می‌تواند بستری باشد برای بسیاری از مجرمان سایبری که بابت محبوبیت فورتنایت و دیگر گیم‌های چندنفره -که بده‌بستان‌های پولی قابل‌ملاحظه‌ای در آن‌ها جریان دارد - پول درآورند.

  1. روی اندروید از لانچر فورتنایت 2.1.0 یا بالاتر استفاده کنید

محققین گوگل به این موضوع پی برده‌اند که لانچر فورتنایتِ اندرویدی مستعد حملات سایبری است. به زبان ساده‌تر این بدان معناست که این اینستالر اساساً می‌تواند هر اپی را که به آن داده می‌شود – از جمله اپ‌های آلوده- بدون هیچ مقاومت و مخالفتی نصب کند.

اپیک‌گیمز، این توسعه‌دهنده از پیش این آسیب‌پذیری را پچ کرده است، بنابراین لانچر فورتنایت 2.1.0 و بالاتر در برابر این نوع حمله ایمن است. به همین دلیل است که باید از آخری نسخه‌ی این اینستالر استفاده نمایید.

چنانچه این گیم را با همان نسخه‌ی اولیه‌اش روی اسمارت‌فون یا تبلت خود نصب کردید، توصیه می‌کنیم فورتنایت و لانچر آن را بردارید و سپس با استفاده از نسخه‌ی جدید این اینستالر، گیم را مجدداً نصب نمایید. همچنین پیشنهاد می‌دهیم سیستم را با آنتی‌ویروس اسکن کنید تا ببینید آیا این نوع حمله برای نصب اپی آلوده روی دستگاه اندرویدی شما استفاده شده است یا خیر. 

  1.  رمزعبور اکانت اپیکگیمز خود را تغییر دهید

بر اساس شایعات آنلاین، نشتیِ اطلاعات در مارس 2018 باعث شد تا لاگین‌های اکانت و رمزعبورهای این شرکت در اختیار مجرمان سایبری قرار گیرد، همان‌هایی که کمین کرده‌اند و تنها منتظر لحظه‌ای برای سوء استفاده‌اند. فروم‌های (تالارهای گفت‌وگو) پر است از مطالبی در مورد نحو‌ه‌ی سرقت اکانت‌های فورتنایت و اینکه چطور اسکمرها از آن‌ها برای خرید کدهای درون-بازی استفاده کردند و کمی بعد آن‌ها را به قیمت پایین مجدداً فروختند. چنانچه اکانت اپیک‌گیمز را پیش از تاریخ مارس 2018 ساخته‌اید و هنوز رمزعبور آن را تغییر نداده‌اید، فوراً دست به کار شوید. این همان لینکی است که بدان نیاز خواهید داشت.

  1. تأیید دومرحله‌ای را فعالسازی کنید 

حتی اگر رمزعبورتان نیز نشت کرد، مجرمان سایبری بدون فاکتور دومی که در قالب کدی کوتاه و یک مرحله‌ای باشد قادر به دسترسی به اکانت شما نخواهند بود. برای تأییدیه‌ی دو عاملی (FA2)، اپیک‌گیمز رمزساز گوگل را توصیه می‌کند که البته ما نیز با آن موافق هستیم. همچنین به عنوان جایگزین می‌توانید رمزساز مایکروسافت، LastPass یا Authy را نیز امتحان کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه‌ی انتخاب تأییدیه‌ی دو عاملی، به این صفحه‌ی پشتیبانی رجوع کنید.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.