نکات امنیتی برای کودکان : گرفتار ویروس‌های اینترنتی نشوید

22 تیر 1394 نکات امنیتی برای کودکان : گرفتار ویروس‌های اینترنتی نشوید

اگر خیال می‌کنید هکرها و جاسوس‌های سایبری فقط در فیلم‌های سینمایی هستند اشتباه می‌کنید. اینترنت پر از خلافکار و آدم‌ها ناجوری است که از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا پروفایل فیسبوک‌تان را هک کنند، گوشی‌تان را ویروسی کنند یا حساب‌های کاربری شما را بدزدند.


برای خلافکارهای اینترنتی فرقی نمی‌کند جیب چه کسی را بزنند. مهم‌تر آنکه هر تهدیدات اینترنتی سن و سال نمی‌شناسد و کوچک و بزرگ ممکن است قربانی مهاجمان سایبری شوند. بنابراین هنگام گشت و گذار در اینترنت حواس‌تان را حسابی جمع کنید. با رعایت چند توصیه ساده کسپرسکی بیشتر مراقب امنیت سایبری خود باشید.

 

مراقب ویروس‌ها باشید

* حتما یک آنتی ویروس روی دستگاه‌های الکترونیکی خود نصب کنید و هشدارهای آن را جدی بگیرید. آنتی ویروس‌ها برابر اکثر تهدیدات اینترنتی از شما محافظت می‌کند.

* از هر لینکی دانلود نکنید. اگر به فایل یا برنامه‌ای نیاز دارید آن را از سایت‌های مرجع و معتبر دانلود کنید. دانلود بی حساب و کتاب هر چیزی از گوشه و کنار اینترنت ممکن است غافلگیری‌های ناخوشایند و حتی جبران‌ناپذیری را به بار آورد.

* اگر کسی برنامه‌ای را برایتان ارسال کرد که چیزی از کارکرد آن نمی‌دانید، آن را اجرا نکنید. مراقب ویروس‌ها باشید! ویروس‌ها ممکن است گذرواژه‌ها را سرقت کنند، فایل‌های حساس را از بین ببرند یا از حساب کاربری شما پیام‌های تبلیغاتی به‌اشتراک بگذارند.

* به پیام یا فایل‌هایی که از دوستان و آشنایان دریافت می‌کنید به‌سادگی اعتماد نکنید و مطمئن شوید که خود آنها پیام مورد نظر را برایتان ارسال کرده‌اند. هکرها گاهی خود را جای دیگران جا می‌زنند و در پوشش نام و اعتبار افراد، برنامه‌های خرابکارانه منتشر می‌کنند. به همین دلیل هرگز نباید تنها با دیدن نام افراد به پیام‌ها و فایل‌های آنها اطمینان کنید.

منبع: کسپرسکی آنلاین

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.